برخورد ۲ خودرو پراید در آبادان ۷ کشته و مصدوم داشت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تصادف جاده ای تلخ برخورد ۲ خودرو پراید در محور روستای تنگه به آبادان ۲ فوتی و ۵ مصدوم به دنبال داشت.

امین منصور بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: این سانحه صبح امروز جمعه ساعت ۰۹:۰۴ به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان اطلاع داده شد که به دنبال این خبر کارشناسان مرکز پیام ۴ تیم امدادی  فوریت های پزشکی را به محل حادثه اعزام کردند.

وی با بیان اینکه مصدومان همگی جوان و کودک با سن های میان یک تا ۳۷ سال بودند، افزود: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ پس از حضور در محل حادثه و انجام ارزیابی های اولیه با یک مصدم یک ساله خردسال فاقد علایم حیاتی و ۶ مصدوم به شدت آسیب دیده مواجه شدند که به طور سریع کارشناسان فوریت های پزشکی با توجه به اولویت تریاژ، اقدامات احیای قلبی - ریوی را بر روی کودک خردسال انجام دادند اما متاسفانه به رغم تلاش های صورت گرفته کودک در محل حادثه جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در این حادثه دلخراش همچنین یک مرد ۳۷ ساله و یک خانم ۱۶ ساله به سبب شدت جراحات وارده قادر به تنفس خود به خودی نبودند که کارشناسان فوریت های پزشکی راه هوایی مصدومان را جهت برقرار کردند تنفس مصنوعی لوله گذاری کردند.

منصوربیگی، گفت: شدت حادثه و وخامت حال بیمار سبب شد تا مصدوم ۳۷ ساله به تلاش های کادر درمان بیمارستان عکس العملی نشان ندهد و پس از گذشت یک ساعت در بیمارستان شهید بهشتی آبادان جان سپرد.

وی افزود: دیگر مصدومان این حادثه نیز پس از دریافت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی جهت ادامه مداوا با کمک آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شدند.

وی ضمن دعوت از رانندگان وسایل نقلیه بر رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط در رانندگی، اظهار کرد: شهروندان در برخورد با حوادث اورژانسی که نیاز به ارایه خدمات فوریت های پزشکی دارند خونسردی خود را حفظ کرده و در تماس با اورژانس ۱۱۵ به سوالات کارشناسان مرکز ارتباطات پاسخ داده و به راهنمایی های آنها توجه کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان به طور حتم در ارایه گزارش به اورژانس به نوع حادثه، تعداد مصدومان، سن بیمار، سابقه بیماری و آدرس به طور دقیق اشاره و پاسخ دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =