افزایش ۴ برابری روستاهای گازرسانی شده آذربایجان‌غربی از سال ۹۳ تاکنون

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افزایش ۴ برابری روستاهای گازرسانی شده استان از سال ۹۳ تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی در نشست خبری دهه فجر به خبرنگاران گفت: در سال ۹۳ تنها ۳۰۳ روستا در استان گازرسانی‌ شده بود که با تلاش شبانه‌روزی این آمار امروز به بیش از ۱۳۰۰ روستا رسیده و گازرسانی به ۵۲۰ روستای دیگر نیز در حال اجراست.

وی اضافه کرد: تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۲۴۶۲ روستاست و هدف‌گذاری ما گازرسانی به همه آنهاست.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: در دهه فجر امسال ۶۶ روستای استان با بیش از ۶هزار خانوار که ۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود، با هزینه‌کرد ۸۸میلیارد تومان گازدار خواهندشد و عملیات گازرسانی به ۴۴ روستای دیگر با ۳۷۵۰ خانوار با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهدشد.

شیخی با اشاره به بیش از یک میلیون و ۳۰هزار مشترک گاز در استان اظهارکرد: از ۴۶ شهر استان آذربایجان‌غربی ۴۲ شهر مصرف‌کننده گاز هستند و ۳ شهر در حال اجرای لوله‌گذاری و تنها شهر "قطور" درحال فرایند پیمان‌سپاری است و برای عملیات گازرسانی به این شهر اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شیخی ادامه داد: هدف‌گذاری امسال شرکت گاز استان، گازرسانی به ۳۷۵ روستا بود که تا دهه فجر ۱۲۳ روستا گازدار شد و مابقی روستاها تا اواخر امسال و یا حداکثر اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

وی درصد بهره‌مندی گاز روستایی در استان را ۷۱ درصد عنوان و اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۹.۶ درصد جمعیتی شهری استان نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به نداشتن بدهی به پیمانکاران خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاسیسات گاز استان جوان است و تجهیزاتی که از ابتدای آغاز گازرسانی به استان در سال ۷۲ آغاز شده حداقل ۵۰ سال و تجهیزات نوین از جمله شبکه پلی اتیلنی بیش از ۳۰۰ سال عمر مفید دارند با این حال همه‌ساله هزینه‌های زیادی برای ترمیم آسیب‌ها و جلوگیری از پوسیدگی در شبکه گازرسانی و سیستم نگهداشت شبکه انجام می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =