هاتف علیمردانی، با وجود دلخوری، به جشنواره فیلم فجر آمد

هاتف علیمردانی، کارگردان «ستازه بازی»، در نشست خبری این فیلم، با دلخوری گفت: «من سال ۹۶ فیلم «آباجان» را در جشنواره داشتم و اعتقاد دارم در برخی از بخش‌ها، فیلم من نادیده گرفته شد. همواره گاهی درباره فیلم‌ها اجحاف می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «ستاره بازی» با حضور هاتف علیمردانی (کارگردان)، علی سرتیپی (تهیه‌کننده) و ملیسا ذاکری (بازیگر) با اجرای محمدرضا مقدسیان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

علیمردانی، در ابتدای نشست گفت: «من سعی می‌کنم با شواهدی که رو به‌رو می‌شوم و با آن‌ها زیست می‌کنم فیلم بسازم. «ستاره بازی» نیز مجموعه‌ای از تجربیات من در این چند سال با چاشنی کمی رویاپردازی است.»

این کارگردان درباره حضور در جشنواره و دلخوری‌هایی که در گذشته مطرح کرده بود، گفت: «من سال ۹۶ فیلم «آباجان» را در جشنواره داشتم و اعتقاد دارم در برخی از بخش‌ها، فیلم من نادیده گرفته شد و فقط درخواست کردم که قاعده بازی را بلد باشیم. به هرحال همواره گاهی درباره فیلم‌ها اجحاف می‌شود و فارغ از تمام نقاط قوت و ضعف و دل‌زدگی‌ها، جشنواره فیلم فجر تنها چراغ روشن امید این روزهای سینما در چنین شرایط غمیگینی است.»

او درباره ساخت این فیلم توضیح داد: «در تمام سال‌ها دغدغه کار اقتباسی را داشتم و دلم می‌خواست این تجربه را در کارنامه‌ام داشته باشم. من با شخصیت واقعی صبا، نسبت دوری داشتم و او را می‌شناختم. زمانی‌که پای درد و دل مادر او نشستم و صداهای شخصیت اصلی را می‌شنیدم، با آن درگیر و برای ساختش ترغیب شدم. مهاجرت، ترومای بسیار وحشتناکی است و به نظر من مثل مرگ عزیز می‌ماند. اگر قرار است از سرزمین‌مان برویم باید بدانیم نقطه موعودمان کجا است و چرا به آن‌جا می‌رویم.»

هاتف علیمردانی، با وجود دلخوری، به جشنواره فیلم فجر آمد

در ادامه، ملیسا ذاکری درباره نقش‌آفرینیِ شخصیت صبا توضیح داد: «این چهارمین همکاری من با هاتف علیمردانی است و در تمام کارهایی که کنار ایشان بودم تجربه کسب کردم و نقش‌هایم چالش برانگیز بوده است. صبا از شخصیت اصلی من بسیار دور بود اما امیدوارم که از نتیجه راضی باشید.»

شبنم مقدمی، دیگر بازیگر فیلم هم در ارتباطی تلفنی، درباره حضور در این فیلم گفت: «این سومین تجربه همکاری من با هاتف علیمردانی است. من نگاه او را به مسائل اجتماعی می‌پسندم و بدون اتکا به هیچ جریانی در سینما روی پای خود ایستاده است. علیمردانی از آن دست بازیگرانی است که تعامل با او به راحتی اتفاق می‌افتد.»

او ضمن عذرخواهی بابت عدم حضور در نشست به دلیل فیلمبرداری، درباره نقش مادر در این فیلم توضیح داد: «من انواع و اقسام مادرها را بازی کردم. اما در این شخصیت یک ناچاری و ناگریزی دیدم. این شخصیت مهاجر موفقی نبود و از این مبحث لطمه دیده بود. مهاجرت دومین سونامی است که می‌تواند وجود آدمی را به لرزه درآورد که این زن در فیلم دچار آن شد.»

این بازیگر ادامه داد: «با راهنمایی‌های کارگردان و بررسی فیلمنامه المان‌هایی را به نقش اضافه کردم تا درنهایت شخصیتی شد که در فیلم دیدید و امیدوارم که نتیجه کار راضی کننده باشد.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =