تیراندازی سال گذشته نیروهای نظامی در مازندران باعث مرگ دو نفر شد

تسنیم نوشت: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران از ‌تعیین‌تکلیف پرونده تیراندازی بیشه‌کلای محمودآباد خبر داد و گفت: پرونده در سازمان قضایی رسیدگی و منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد.

حجت‌الاسلام احمد رضا پورخاقان‌ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران بیان داشت: سال گذشته در حادثه تیراندازی صورت گرفته در منطقه بیشه‌کلا که دو نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند، پرونده در سازمان قضایی رسیدگی و منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد و پرونده علیه نیروهای عمل‌کننده نظامی در  دادگاه‌ها در حال رسیدگی است.

وی در زمینه جرائم نیروهای مسلح گفت: جرائم کارکنان نظامی و انتظامی بسیار اندک و کم در زمینه اختلاس، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، ترک‌پست، سهل‌انگاری منجر به ایراد خسارت به اموال نظامی و دولتی بود که از سال ۷۶ در راستای اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی بند ۵ موثر بود و با تشکیل کمیسیون‌های پیشگیری از جرم، شاهد کاهش ۵۰ درصدی جرم بودیم. همچنین پرونده‌های ورودی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشت.

پورخاقان با بیان اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، تاکید کرد: تلاش کردیم‌ با حضور در پایگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی  و بیان مقررات نیروهای مسلح و سرباران را نسبت به نتایج زیان‌بار جرم آشنا کنیم‌.

خبر خوش به سربازان وظیفه

وی افزود: طبق برسی‌ها مسائل خانوادگی و مشکلات مالی موجب فرار از خدمت می‌شد که  با اجرای طرح‌های خوشایندسازی، توجه به مشکلات سربازان وظیفه، رفع مشکلات مالی و مادی آنان، توجه دلسوزانه و پدرانه فرماندهان نسبت به آنان، بومی‌پذیری نیروها ؛ این‌ امرنسبت به سال‌های گذشته کمتر شد. امیدواریم با تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی و تایید شورای نگهبان  مبنی بر چهار برابری حقوق سربازان از  ۳۰۰ به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بتوانیم بخشی از مشکلات مالی آنان را رفع کنیم.

این مسئول قضایی گفت: سربازانی که به هر دلیلی مرتکب فرار از خدمت شدند اگر تا پایان بهمن ماه امسال  شخصا به یگان یا دادسرای نظامی  مراجعه کنند از مجازات آنان جلوگیری شده و به هیچ عنوان حکم زندان برای آنان صادر نمی‌شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =