۵۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی فاقد متقاضی است

ایسنا نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۵۰۰ واحد مسکن مهر استان که عمدتا در شهرستان‌هایی مانند تسوج، هریس و بستان آباد قرار دارد، فاقد متقاضی است.

حافظ باباپور، در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر با بیان این مطلب، اظهار کرد: طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شامل افتتاحیه نمادین چهار هزار و هفتصدمین واحد از محل طرح ویژه از آغاز سال تا دهه فجر، افتتاح دو هزار و چهارصدمین واحد مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، افتتاح اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی، صدور ۲۷۴۴ جلد سند مالکیت روستایی و ۱۰۹۵ جلد سند مالکیت شهری با اعتباری بالغ بر ۶۶۴۸ میلیارد ریال است که در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به خلاصه عملکرد اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از زمان تاسیس تاکنون در سه حوزه‌ی عمران روستایی، مسکن روستایی و مسکن شهری، گفت: تهیه و مطالعه طرح هادی روستایی در ۱۹۵۴ روستا، بازنگری طرح هادی روستایی در ۴۸۸ روستا و اجرای طرح هادی روستایی در ۹۰۷ روستا از جمله عملکرد این اداره کل است.

وی از صدور ۲۲۲ هزار و ۱۹۴ جلد سند روستایی، صدور ۲۷ هزار و ۷۲۷ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تخصیص ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان طی چهار سال گذشته، تخصیص ۵۰۰۰ تن قیر رایگان در سال جاری و مقاوم سازی ۱۲۸ هزار و ۸۷۶ واحد مسکونی روستایی خبر داد و تعداد کل واحدهای مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده روستایی را ۱۴۵ هزار و ۷۰۹، عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، باباپور خاطرنشان کرد: میانگین کل مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۶ درصد و میانگین مقاوم سازی در آذربایجان شرقی ۴۸ درصد است.

وی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه‌های جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۴۴ هزار واحد مسکونی، احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و احداث ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکونی مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل در مناطق زلزله زده استان شامل شهرستان میانه و سراب، اظهار کرد: ۶۵۰۰ واحد در شهرستان سراب و میانه از زمین لرزه سال گذشته متأثر شده بودند که هم اکنون، پی کنی، آرماتوربندی و قالب‌بندی، بتن‌ریزی و فونداسیون ریزی و اسکلت‌بندی هر ۳۰۰۰ واحد مسکونی، انجام شده و سایر مراحل پروژه نیز پیشرفت ۷۰ الی ۹۰ درصدی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه ۵۰ یا ۶۰ خانوار در مناطق زلزله‌زده از خیران درخواست مساعدت دارند، اضافه کرد: شرایط آب و هوایی، شیوع کرونا و همزمانی فصل کار در مناطق زلزله زده با فصل کار کشاورزی سبب تاخیر در بازسازی برخی از واحدها شده است.

وی با تشریح آخرین وضعیت توزیع تسهیلات بین زلزله زدگان شهرستان میانه و سراب، اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض بین زلزله زدگان توزیع شده که مرحله دوم تسهیلات برای ۵۲۵ واحد نیز ابلاغ شده است؛ کمبود سیمان و ماسه نیز در مناطق زلزله زده برطرف شد.

وی از ثبت نام ۱۲ هزار و ۸۶۱ نفر در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: اداره کل بنیاد مسکن ثبت نام و اجرای این طرح را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده دارد؛ از کل مجموعه ثبت نام‌کنندگان در استان در مرحله اول ۶۳۸ نفر تایید نهایی شده و ۶۰۵ نفر، حساب باز کرده‌اند.

باباپور در ادامه متذکر شد: ۸۰ میلیارد تومان پروژه برای احداث سیل بند در برخی از روستاهای سیل خیز استان تعریف کرده بودیم که روستای چنار عجبشیر و کرده ده مراغه نیز از آن جمله هستند؛ این اعتبار تاکنون ابلاغ نشده و از نمایندگان استان در مجلس خواستاریم از محل ۱۵ میلیارد تومان اعتباری که برای نماینده در نظر گرفته می‌شود، در راستای اجرای این پروژه کمک کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =