وزیر احمدی نژاد: به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فکر می‌کنم /برخی کاندیداها دو سفر خارجی هم نرفته‌اند

فارس نوشت: وزیر نفت دولت دهم در پاسخ به این سؤال که نام شما به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود، آیا به کاندیداتوری در ۱۴۰۰ فکر می‌کنید یا خیر، گفت: هر کسی ممکن است به خیلی چیزها فکر کند، فکر کردن مشکلی ندارد.

رستم قاسمی، وزیر نفت دولت دهم درپاسخ به سؤالی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم، هنوز زود است که فضای کشور را انتخاباتی کنیم و بنده با اینکه سمت دولتی ندارم، امّا این روزها بخشی از وقت خود را برای حل مشکلات اقتصادی کشور گذاشته‌ام.

حل مشکلات اقتصادی آنقدر هم پیچیده نیست

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: شاید خیلی‌ها معتقد باشند که حل مشکلات اقتصادی خیلی سخت است؛ من این حرف را رد نمی کنم، اما به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه اقتصادرانی و حوزه اجرایی و عملیات کار کرده، عرض می‌کنم که حل مشکلات در کشور ثروتمندی مثل ایران با ظرفیت‌های عظیم و منابع انسانی مستعد و جوان، آنقدر پیچیده نیست، حتی با وجود اینکه تحریم‌ها فشار خودش را وارد می‌کند و بی‌تأثیر نیست.

قاسمی در پاسخ به این سؤال که نام شما بعنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود، آیا به کاندیداتوری در ۱۴۰۰ فکر می‌کنید یا خیر، گفت: هر کسی ممکن است به خیلی چیزها فکر کند، فکر کردن مشکلی ندارد.

نمی ‌شود کشتی طوفان‌زده اقتصاد را دست کسی داد که قایق هم نرانده است

وی با بیان اینکه کشور با ده پانزده چالش اصلی روبروست که شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها راهکار هم وجود دارد، تصریح کرد: امروز فرصت سعی و خطا برای ما وجود ندارد. همه قبول داریم که اقتصاد ما مثل یک کشتی طوفان زده است، نمی‌شود این کشتی را دست کسی داد که تا حالا قایق را هم نرانده است. باتوجه به اینکه مشکل کشور اقتصادی است آن هم در حوزه اجرایی و عملیاتی، باید کشور را دست کسی داد که تجربه این کار را داشته باشد.

برخی کاندیداها دو سفر خارجی هم نرفته‌اند

وزیر سابق نفت با اشاره به حضور کاندیداهای مختلف در عرصه انتخابات گفت: ای کاش آقایان دو سفر خارجی می‌رفتند و یک کارگاه آجرپزی را اداره می‌کردند بعد به عرصه ورود می‌کردند. کسی که تا حالا یک گارگاه آجرپزی اداره نکرده می‌خواهند اتوبوس دولت را براند، چنین شخصی یا اتوبوس را به داخل دره می‌اندازد یا آن را بالای قله می‌برد.

قاسمی افزود: امروز دنیا دنیای دیپلماسی آن هم دیپلماسی اقتصادی است. آقایان بگویند آیا در این زمینه تجربه‌ای دارند

272717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =