همه چیز درمورد بیماری فشار خون از زبان فوق تخصص کلیه

خبرنیوز نوشت:دکتر نعمت اله عطائی، فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری و رئیس مرکز تحقیقات بیماری های مزمن کلیه در کودکان با حضور در برنامه مادر، کودک، تندرستی درمورد پرفشاری خون توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

وقتی عضلات قلب منقبض می شود، خون وارد سرخ رگ ها می شود و فشار خون به وجود می آید.

وقتی فشار خون از استاندارهای خود خارج می شود پرفشاری خون اتفاق می افتد؛ که این می تواند یا خفیف باشد یا شدید و گاهی نیز به صورت متوسط است.

گاهی کودکان هنگام به دنیا آمدن به بیماری پرفشاری خون مبتلا هستند؛ که علت آن می تواند عوامل های مختلفی مثل کلیه باشد در سنین بالاتر  اختلالات غددی نیز می تواند عامل پرفشاری خون شود.

پر فشاری خونی گاهی ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد در بسیاری از افراد حس بیماری وجود ندارد و حال عمومی آن ها نیز خوب است به همین دلیل لازم است همه انسان ها یک یا دو سال یکبار برای اندازه گیری فشار خون خود اقدام کنند.

در کودکان نیز پرفشاری خون علائمی ندارد و تنها راه تشخیص این بیماری، اندازه گیری مداوم فشار خون کودکان توسط پزشک است.

فشار خونی طبیعی کمتر از 120 روی 80 میلی متر است اگر فشار خون در اندازه گیری دست کم دو مرتبه در دو روز متفاوت مساوی یا بیشتر از عدد طبیعی باشد؛ فرد در گروه پیش فشار خون قرار می گیرد و اگر دو دو مرتبه فشار خون روی عدی بیش از 140 روی 90 میلی متر بود؛ فرد در گروه فشار خون بالا قرار می گیرد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =