آخرین اقدامات و فعالیت‌های شورای وحدت/ کمال سجادی: کاندیداتوری رئیسی می‌تواند در ایجاد وحدت موثر باشد

ایلنا نوشت: دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری جزئیات آخرین اقدامات و فعالیت‌های شورای وحدت درخصوص دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آینده را تشریح کرد.

کمال سجادی، پیرامون آخرین فعالیت‌های در دست اقدام شورای وحدت، گفت: جامعه روحانیت مبارز در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت که ساختار حزبی‌تری پیدا کند و بر همین اساس اقدام به تاسیس دفاتر استان در سراسر کشور کرد. همچنین آن‌ها با دعوت از احزاب تلاش کردند تا سازوکاری برای وحدت جریان اصولگرایی ایجاد کردند و حتی در این مسیر مقداری فراتر از عرف معمول عمل کردند. اما از همه احزاب اصولگرا و ارزشی که به ۴۰ حزب می‌رسیدند، دعوت کردند و چنین فرآیندی برای نخستین‌بار در حال انجام است.

 وی افزود: در درون این ۴۰ حزب هم یک بلوک بندی صورت گرفت و از هر ۸ حزب یک نماینده به شورای وحدت معرفی شد تا در کنار نمایندگانی از روحانیت و نمایندگانی از سوی اقشار، ساختار شورای وحدت را شکل دهند.

سجادی در تشریح روند اجرایی آغاز شده در شورای وحدت پیرامون دو انتخابات آینده، بیان داشت: ذیل شورای وحدت دو هیات اجرایی تشکیل شده است که یکی از آن‌ها مسئولیت انجام و پیگیری امور مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد و رئیس آن هم آقای منوچهر متکی هستند که بنده نیز در این عضویت دارم و همچنین هیات دیگر به منظور پیگیری امور انتخابات شوراها تشکیل شده و ریاست آن برعهده آقای مجاهد موسی پور است.

وی افزود: این دو هیات نیز ذیل خود کمیته‌هایی را با هدف رسیدگی و ساماندهی اقشار مختلف طراحی و ایجاد کردند و هر یک از دوستان حاضر مسئولیت کمیته‌ای را برعهد دارند. این یک سازوکار نمونه در مرکز است و مشابه هم با جمعیت‌های کمتر در استان‌های مختلف یا شکل گرفته یا درحال شکل‌گیری است.

آخرین اقدامات و فعالیت‌های شورای وحدت/ کمال سجادی: کاندیداتوری رئیسی می‌تواند در ایجاد وحدت موثر باشد

 عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه «جامعتین» گروه‌های مرجع اصولگرایان هستند، ابراز داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری همکاری نزدیکی با شورای وحدت دارد، در همین چارچوب آقایان باهنر و بادامچیان در شورای وحدت و بنده به همراه سه تن از دوستان در هیات‌ اجرایی فعالیت داریم. این همکاری و تعامل نزدیک ما با روحانیت براساس یک اعتقاد و دلیل است و آن اینکه از نظر جامعه‌شناسی سیاسی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین گروه‌های مرجع ما هستند؛ لذا ما با این دو تشکل هم ارتباط سنتی داریم و هم ارتباط ارگانیک.

وی ادامه داد: آن‌ها هم همواره رفتاری بزرگوارانه داشتند و دارند. یعنی علیرغم جایگاه پدرانه‌ای که نسبت به سایر تشکل‌ها دارند، اما در فرآیند تشکیل شورای وحدت نقش میزبان را دارند و اینطور نیست که قصد و منظور آن‌ها از دعوت احزاب به معنای پدرسالاری باشد؛ در واقع درحال کمک هستند که این ساختار شکل گرفته و قوام پیدا کند تا اصولگرایان نقش‌آفرینی موثر و بهتری در انتخابات داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال ادغام و یا ائتلاف دو مجموعه «شورای ائتلاف» و «جبهه پایداری» با شورای وحدت با توجه به اینکه احزاب کمی عضو شورای ائتلاف هستند، بیان داشت: علت اینکه احزاب کمی در شورای ائتلاف حضور دارند این است که اولا آن‌ها همه احزاب را دعوت نکردند و ثانیاً همه احزاب دعوت شده هم دعوت آن‌ها را اجابت نکردند، البته ما در این میان احزاب دوزیست هم داریم. درخصوص وحدت و یکپارچگی میان همه گروه‌ها نیز جامعه روحانیت و شورای وحدت رایزنی‌های را با شورای ائتلاف و جبهه پایداری ادامه می‌دهند. ضمن اینکه اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدایی در عرصه حاضر باشد که مقبولیت تام و تمام هم از نظر شورای وحدت، هم شورای ائتلاف و هم جبهه پایداری داشته باشد؛ به‌طور طبیعی همگرایی، نزدیکی و تعامل ایجاد می‌شود.

وی در پایان درخصوص احتمال کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی و توان او در اجماع‌سازی میان اصولگرایان، گفت: سابقه نشان می‌دهد که حضور ایشان در صحنه انتخابات، تاثیر قابل توجهی در بحث وحدت دارد، کمااینکه به خاطر دارید در سال ۹۶ ایشان توانست ظرفیت جریان اصولگرایی را یکپارچه کرده و ۱۶ میلیون رای کسب کند، این در حالی است که در سال ۹۲ به علت تعدد کاندیداها شاهد چند تکه شدن آراء بودیم و تجمیع آراء مشخص نبود.

وی افزود: اگر ایشان تصمیم بگیرد که در انتخابات حاضر شود هم اجماع حاصل می‌شود و هم وحدت عملی؛ منتها اینکه وارد انتخابات شود یا نه، با توجه به مسئولیتی که دارند به تصمیم خودشان برمی‌گردد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =