۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
۲تالاب کهگیلویه بویراحمد ثبت ملی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ۲تالاب استان از وزرات امور خارجه تاییدیه گرفته ومدارک آنها برای ثبت بین المللی به دبیرخانه کنوانسیون رامسر ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد-تالاب مورزرد زیلایی در شهرستان مارگون و برم الوان در شهرستان بهمئی برای نخستین بار به عنوان دو اکوسیستم با ارزش ثبت ملی شدند.
براساس این گزارش ،مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، در نشست  وبیناری ماهانه با سمن های زیست محیطی استان (بهمن ماه ۹۹ ) ویژه گرامیداشت روز جهانی تالاب ها ، از ثبت ملی ۲ تالاب استان خبر داد و گفت: تالاب مور زرد زیلایی و برم الوان پس از تلاش های فراوان برای نخستین بار بعنوان دو اثر ارزشمند ، ثبت ملی شدند . 
سید اسدالله هاشمی ضمن تبریک ثبت این دو اثر به دوستداران محیط زیست استان افزود: از دلایل اصلی ثبت این ۲  اثر وجود مناظر زیبا ، بکر، دسترسی آسان وجود زیستگاه آبزیان و پرندگان در سطح این تالاب بود و این مزیت ها باعث می شد تا گردشگران استقبال قالب توجهی از این دو تالاب داشته باشند.
وی افزود: تیم مدیریتی استان بدنبال ثبت بین المللی این ۲  اثر هستند به همین دلیل خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته مجوزهای لازم از وزارت امورخارجه اخذ شده ومدارک و مستندات برای ثبت بین المللی به دبیرخانه کنوانسیون رامسر ارسال شده است . 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با ثبت این ۲ اثر روند حفاظت و معرفی هر چه بیشتر آن تسریع خواهد شد از این رو زین پس ، حفاظت از این آثار نیز به صورت مردم نهاد و با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا انجام خواهند گرفت. 
وی گفت: ریختن زباله، ایجاد آتش، شکار پرندگان و هر گونه تخریب ساخت و ساز و برداشت غیر مجاز آب درگستره ی تالاب ها ممنوع می باشد . 
سیداسدالله هاشمی در حاشیه این نشت گریزی هم به شانتاژهای اخیر برخی از رسانه ها علیه محیط زیست استان زد و گفت : تیم مدیریتی استان در اجرای قانون و وظایف خود با هیچ کس مماشاتی نخواهند داشت و صرفا" وظایف قانونی خود را انجام خواهند داد، لذا ضمن بی توجهی به حاشیه سازی های اخیر به حاشیه رانده نخواهد شد .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =