بازیگری که هم فاسد است و هم شکارچی فساد/ گزارش نشست فیلم «مصلحت»

وحید رهبانی، در نشست خبری «مصلحت»، از ایفای دو نقش متفاوت در این فیلم و «شیشلیک» صحبت کرد که در یکی، نقش شخصیتی فاسد و در دیگری، در قالب آدمی که شکارچی فساد است بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «مصلحت» ساخته حسین دارابی با حضور کارگردان، محمدرضا شفاه (تهیه‌کننده)، سهی‌بانو ذوالقدر، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، امیر نوروزی (بازیگران)، آرش قاسمی (صداگذار)، روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، سیاوش کردجان (تدوینگر) و با اجرای علیرضا غفاری، امروز (۱۵ بهمن‌) در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در آغاز این نشست، حسین دارابی در خصوص انتخاب بازیگران فیلم توضیح داد: «وقتی شروع به تولید کردیم برای انتخاب بازیگر بسیار می‌ترسیدم. چراکه این اثر سکانس‌های سختی داشت. ما دنبال بازیگرانی می‌گشتیم که ستاره نباشند و از سبقه تئاتری برخوردار باشند تا برای فیلم وقت بگذارند. من از بازیگران این فیلم فورانی از انگیزه دیدم و برایم کار کردن با آن‌ها تجربه دوست داشتنی بود.»

او درباره گریم فرهاد قائمیان و شباهت آن به یکی از شخصیت‌های سیاسی گفت: «فیلم ما از یک محور کلی صحبت می‌کند و هیچ کاراکتری را همسان‌سازی نکردیم. گریم فرهاد قائمیان نیز ایده‌ای از چهره آقای گیلانی نبود.»

این کارگردان درباره پایان‌بندی‌ فیلم گفت: «مهم‌ترین مسئله در فیلمسازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم این‌گونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار می‌گیرد. برایم مهم بود فیلمی را بسازم که احساسات ‌مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود.»

بازیگری که هم فاسد است و هم شکارچی فساد/ گزارش نشست فیلم «مصلحت»

در ادامه، وحید رهبانی درباره بازی در این فیلم  گفت: «زمانی که پیشنهاد این فیلم برایم رسید، برایم جذاب بود و بعد از چند جلسه گفت‌وگو آن را پذیرفتم؛ چراکه تیم خوب و همدلی پای این فیلم ایستادند و باید از تمامی عوامل کار تشکر کنم.»

این بازیگر درباره حضور در دو نقش‌ متضاد با هم در جشنواره امسال گفت: «هم فیلم «شیشلیک» و هم فیلم «مصلحت» صحبت از عدالت می‌کنند. من اول به فیلمنامه کار فکر می‌کنم و بعد با توجه به نقشم تصمیم می‌گیرم. در یکی از این آثار من الگوی فساد هستم و در دیگری شکارچی فساد و به نظرم این اتفاقی جالب است.»

سهی‌بانو ذوالقدر هم درباره حضور در این اثر سینمایی گفت: «من این فیلم را دوست دارم و بعد از تماشای این اثر تحت تاثیر قرار گرفتم و خوشحالم که در آن ایفای نقش کردم. من عاشق کارهای سخت هستم و این فیلم نیز سختی دلخواه من را داشت.»

او افزود: «دارابی هر سکانس فیلم را به منزله یک فیلم کوتاه می‌دید و برای آن وقت می‌گذاشت. ذات سینما این است که ما را به فکر فرو ببرد و میان ما ایجاد همدلی کند و «مصلحت» از این سو اثری موفق بوده است.»

همچنین نازنین فراهانی، درباره بازی در «مصلحت» توضیح داد: «من در این اثر نقش خیلی کوتاهی داشتم. نباید به‌عنوان سیاسی بودن «مصلحت» توجه شود. این فیلم با بودجه یک کار اول ساخته شده است و چیزی که در این فیلم نظرم را جلب کرد، تسلط حسین دارابی به کارگردانی است.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من رویای خیس IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    بهترینید جناب وحید رهبانی..