بهره‌برداری از گازرسانی به ۲۶ روستای جنوب آذربایجان‌غربی با ۲۸۷ میلیارد ریال اعتبار

در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به ۲۶ روستای جنوب استان آذربایجان‌غربی، ۲۸۷۲ خانوار روستایی شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی شهرستان میاندوآب گفت: روند پیشرفت گازرسانی در استان در مقایسه با سایر نقاط کشور از روند بسیار خوبی برخوردار است و طرح‌های بزرگی هم در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح ها وضعیت گازرسانی استان بسیار بهتر از میانگین کشوری خواهد بود.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی نیز در خصوص پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم گفت: امروز ۱۶ روستای شهرستانهای میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به شبکه گاز کشور متصل شدند.
شیخی افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۵۲۰۳۹ متر عملیات لوله گذاری صورت گرفته و یک ایستگاه TBS نیز نصب شده است.
مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای پروژه های روستایی شهرستانهای تکاب، شاهین دژ و میاندوآب که به نمایندگی امروز در میاندوآب افتتاح شدند اعتباری بالغ بر ۲۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین پروژه‌های گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان مهاباد را نیز به بهره‌برداری رساند.
برای بهره برداری از این پروژه ها ۵۷۴۱۴ متر لوله گذاری شده است. با گازرسانی به این ۱۰ روستا ۵۰۶ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند.
صعب العبور بودن مسیرها و کوهستانی بودن  روستاهای مهاباد باعث پر هزینه بودن پروژه های گازرسانی این منطقه می شود که برای اجرای پروژه های گازرسانی افتتاح شده امروز ، بیش از ۶۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =