۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
راه افزایش اقتدار جمهوری اسلامی

در این ۴۲ سالی که از بهار انقلاب گذشته، اکثر اهداف جمهوری اسلامی مانند اسلامیت نظام و به طبع آن عدالت، استقلال سیاسی و عدم دخالت بیگانگان در امور ایران محقق شده است.

برخی کشورهایی که ادعای آزادی دارند، از آزادی سیاسی برخوردار نیستند. جمهوری اسلامی در مقایسه با کشورهای اروپایی از استقلال خوبی برخودار بوده و مردم برای سرنوشت کشور تصمیم می گیرند. 
درباره مسائل معیشتی و اقتصادی هم، تحریم های حداکثری دشمن سبب شده تا جمهوری اسلامی به سمت استقلال و تولید داخلی برود. ایران با تمام مشکلاتی که داشته، اسلامیت نظام با مفاهیم خود حاکمیت پیدا کرده است. البته نمی توان این موضوع را که کشور هنوز با ارزش های واقعی و معنوی اسلام، اجتماع و اخلاقی فاصله دارد، نادیده گرفت و برای تحقق آن تلاش های بسیاری کرد. 
خوشبختانه در طول این ۴۲ سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، خطا و اشتباهی در روند انقلاب صورت نگرفته است. البته برخی از افرادی که انقلاب کردند، شاید در عمل دچار خطایی شدند اما این مسئله بسیار کم و محدود بوده و همچنین برای برطرف شدن این خطا تلاش شده است. 
بنابراین اگر کشور به سال های اول انقلاب بازگردد، با توجه به تجربیات باید بهتر عمل کرده و به سمت رشد و توسعه حرکت کرد. اگر مردم در برابر تحریم ها استقامت کرده و مشکلات اجتماعی پدید نیاید، علاوه بر تاثیر آن در استقلال کشور، قدرت و اقتدار مردم و جمهوری اسلامی را نیز بیشتر می شود.

* عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483398

برچسب‌ها