انتشار زندگی‌نامه‌ سپیده کاشانی با عنوان «سپیده‌ شعر ایران» همچنان بلاتکلیف و متوقف است.

حمید هنرجو با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: دو سال از زمانی که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قصد انتشار زندگی‌نامه سپیده کاشانی را داشته، می‌گذرد؛ ولی هنوز از منتشر شدن آن خبری نیست و من اطلاعی از علت آن ندارم.

او با اشاره به این مطلب که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در زمان ریاست محسن پرویز قصد انتشار زندگی‌نامه‌ مفاخر ادبی را داشته است، بیان کرد: پروژه‌ تدوین زندگی‌نامه مفاخر ادبی از جمله زندگی‌نامه مهرداد اوستا، حسین منزوی و قیصر امین‌پور در دست انتشار بوده که همچنان چاپ همه‌ آن‌ها متوقف است.

هنرجو در ادامه درباره‌ نگارش زندگی‌نامه سپیده کاشانی اظهار کرد: سعی کردم این زندگی‌نامه را با اطلاعات و شناختی که درباره‌ی این شاعر و شعرهایش داشتم، تدوین کنم. همچنین نحوه‌ حضور و درخشش او در انجمن‌های ادبی در این زندگی‌نامه آورده شده است. این کتاب در قالب زندگی اجتماعی و خصوصی، سیر شعرهای کاشانی و مصاحبه با شاعران هم‌نسلش به سپیده‌ شعر ایران پرداخته است.

او ادامه داد: نگارش، صفحه‌آرایی و حروف‌چینی زندگی‌نامه سپیده‌ کاشانی که حدود 100 صفحه است، هشت ماه به طول انجامید.

حمید هنرجو در پایان گفت: من نمی‌خواهم کتابی را به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تحمیل کنم؛ چرا که خود معاونت فرهنگی در زمان ریاست محسن پرویز از من خواستند که زندگی‌نامه‌ سپیده کاشانی را تدوین کنم و من هم این خواسته را پذیرفتم.

از سوی دیگر از آثار حمید هنرجو، مجموعه‌ پنج‌جلدی کتاب‌های شیرین این نویسنده شامل پنج داستان منظوم «لپ‌قرمزی کجایی»، «کوچولو موچول»‌، «قلعه‌ی مروارید»، «نقاشی قشنگ من» و «جیک و جیک و جیک، جوجه طلا» در چهار رنگ از سوی انتشارات زیبا به چاپ رسیده است و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =