یا امیرالمومنین! منی که این قدر طرفدار شمایم؟ منی که این قدر از شما دفاع می‌کنم؟ حضرت می‌فرمایند بله، حکم خداست. آن طرفداری که از ما می‌کنی، ان شاء الله قبول باشد، خیلی هم متشکر! اما حکم خدا این است. حد خدا را برایش جاری کرد...

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «قاموس عدالت» تالیف مجموعه دانشجویی ولی نعمتان دربرگیرنده بیانات رهبر انقلاب از سال 68 تا سال 84 است که به همت مجتبی جاویدی، تهیه و تنظیم و از سوی انتشارات وزارت ارشاد اسلامی منتشر شده است. بخش عمده ای از این کتاب به بیانات رهبر انقلاب درباره لزوم ساده زیستی و پرهیز از تجمل اختصاص دارد.

این کتاب در هشت فصل، «کلیات، عدالت طلبی در سیره بزرگان، عدالت ساده زیستی و تجمل، شاخص های بی عدالتی، آثار بی عدالتی، نتیجه و ثمره عدالت و آسیب شناسی عدالت» و در 700 صفحه تنظیم شده است. 

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «همه این حرفهایی که راجع به امیرالمومنین شنیده اید، محورش همین عدالت طلبی مطلق امیرالمومنین است. این یکی دیگر از معیارهای حکومت حضرت است. تحمل ظلم را نمی کند؛ خودش هم به ظلم تسلیم نمی شود، ولو مصالحش از دست رود. یک نفر از طرفداران پر و پا قرص او که تبلیغاتچی بسیار ماهری است و دائماً دارد به نفع او تبلیغات حق می کند، یک تخلفی می کند و امیرالمومنین حد الهی را بر او جاری می کند. خلاف انتظارش می شود و می گوید یا امیرالمومنین! منی که این قدر طرفدار شمایم؟ منی که این قدر از شما دفاع می کنم؟ حضرت می فرمایند بله، حکم خداست. آن طرفداری که از ما می کنی، ان شاء الله قبول باشد، خیلی هم متشکر! اما حکم خدا این است. حد خدا را برایش جاری کرد. او هم گفت خیلی خوب حالا که این جور است، پس من می روم سراغ دربار معاویه، که قدر من را می دانند! و رفت. 24/6/81»

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =