اتهام‌زنی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به ایران

فارس نوشت: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که به قاهره سفر کرده است پس از دیدار با وزیر خارجه مصر، ایران را به دخالت در یمن متهم کرد.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه در قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

الحجرف پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با شکری تأکید کرد که مصر رکن اصلی امنیت ملی است و امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و امنیت مصر با یکدیگر مرتبط است.

وی افزود که روابط بین قاهره با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تاریخی و مستحکم خواند و بر استمرار این هماهنگی به منظور تقویت موضع عربی در قبال تمامی قضایا تأکید کرد.

الحجرف همچنین حمایت شورای همکاری خلیج فارس از مصر برای مبارزه با تروریسم و موضع قاهره در مذاکرات مربوط به سد النهضه را مورد تأکید قرار داد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌ السابع»، الحجرف درباره مسئله فلسطین نیز بر ضرورت حل این قضیه بر اساس طرح صلح عربی، تحقق راه‌حل دو دولت در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید کرد و در عین حال احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و عدم دخالت در امور این کشورها را ضروری خواند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن نیز به تصمیم این شورا درباره برگزاری کنفرانس بازسازی یمن به شرط آغاز روند مسالمت‌آمیز اشاره کرد و آغاز بکار دولت جدید «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در شهر عدن را ستود.

او گفت: «ما معتقدیم که ثبات یمن برای ثبات خلیج (فارس) و کشورهای عربی مهم است و لذا بر ضرورت توقف دخالت‌های ایران از طریق شبه‌نظامیان حوثی در یمن تأکید کرده و خواهان ورود به روند مسالمت‌آمیز بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری، مصوبات گفت‌وگوی ملی، قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و توافق ریاض هستیم».

وزیر خارجه مصر نیز با اشاره به روابط تنگاتنگ بین مصر و شورای همکاری بر ضرورت مقابله با چالش‌های مشترک به منظور حفظ وحدت و استقلال کشورهای عربی و ممانعت از دخالت برخی قدرت‌های منطقه‌ای در امور داخلی این کشور تأکید کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =