بی طاقتی حامیان قالیباف در برابر نقل یک جمله از امام خمینی

آفتاب یزد نوشت: واکنش دو نماینده مجلس ـ توانگر و شجاعی ـ در کنار حملات طیف موسوم به حامیان قالیباف به وزیر ارتباطات که در زنجان تنها در یک جمله اشاره کرده بود به بحث استقلال در قبال کاخ سفید و کاخ کرملین، حکایت از آن دارد که همچنان «محمدجواد آذری جهرمی» در مظان کاندیداتوری برای ریاست جمهوری 1400 قرار دارد.

وزیر ارتباطات ، به جمله ای از امام استناد کرده بود که سیاست خارجی جمهوری اسلامی را بر پایه "نه شرقی نه غربی" بنا نهاده بود.

مجتبی توانگر که برخی رسانه‌های اصولگرا در مقام نقد از سخنگوی قالیباف شدنِ وی در برخی موارد از جمله همین سفر اخیر رئیس مجلس به روسیه، به او تاخته بودند در توئیتی می‌نویسد:«آقای آذری جهرمی شما مهندس مخابرات هستید و وزیر ارتباطات؛‌ای کاش یاد بگیرید در حوزه تخصصی خودتان حرف بزنید و در سیاست خارجی ورود نکنید چون مثل امروز حرف ناپخته می‌زنید و هزینه می‌تراشید! سکان‌دار سیاست‌خارجی رهبری است که دقیقا سیاست نه شرقی نه غربی امام را پیش ‌می‌برد» اگرچه ایراد توانگر در نگاه نخست وارد است اما وقتی همه و در تمامی ابعاد، اظهار نظر سیاسی می‌کنند نمی‌توان به وزیر کابینه تاخت و او را نواخت که چرا اظهار نظر سیاسی آن هم در حوزه سیاست خارجه کرده ای!
دیگر نماینده‌ای که نه تنها به آذری جهرمی تاخته، بلکه تهدید کرده اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس خواهد کشانید؛ حسن شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس است. این نماینده ی مجلس در توئیترِ همچنان فیلتر(!) می‌نویسد:«در خامی این جوان همین بس که فرق شرق و غرب جغرافیایی و ایدئولوژیک را نمی‌داند. اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس می‌کشانیم.»

با مداقه در متن توئیت نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس متوجه یک مسئله می‌شویم، مسئله‌ای که خیلی‌ها بدین قسمت ماجرا با تاکید بیشتری پرداخته بودند و آن همزمانی سخنان مثلاً انتخاباتی آذری جهرمی در زنجان و سفر قالیباف که گویا حامل پیامی از سوی رهبر انقلاب برای ولادیمیر پوتین است، این همزمانی حتی اگر وجهِ انتخاباتی اظهار نظر وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات را نیز مهم ندانیم از نظر عده‌ای غیر قابل اغماض خواهد بود. این روزها که سفر محمدباقر قالیباف به مسکو دستاویز حمله ی دو سوی ماجرا به آن شده است جرقه‌ای کوچک لازم بود تا همه ی به اصطلاح«دق دلی ها» و همه ی «کاسه کوزه ها» بر سر محمدجواد آذری جهرمی بشکند و خالی شود.
17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =