برقراری پوشش همراه در روستای امامزاده عبدالله شهرستان سرخه

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از برقراری پوشش همراه در روستای امامزاده عبدالله شهرستان سرخه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، سید یاسرحسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از برقراری پوشش تلفن همراه در روستای امامزاده عبدالله شهرستان سرخه خبر داد.

حسن پور افزود، با احداث سایت BTS  همراه اول با اعتباری بالغ بر دومیلیارد ریال از محل اعتبارات  USO در این روستا ، تمامی اهالی این منطقه از ارتباط مکالمه صوتی بهره مند شدند. وی در ادامه گفت: درحال پیگیری برای ارتقا تکنولوژی این سایت از ۲G به ۴G هستیم.

وی همچنین از برقراری اینترنت همراه ۴G در روستای ایج خبرداده وگفت: با پیگیری های متعدد سایت BTS جدیدی  از محل اعتبارات USO در  این روستا در سال ۹۸ به بهربرداری رسید.

حسن پور  ضمن بیان اینکه در گذشته شکاف‌هایی میان گروه‌های مختلف جامعه از لحاظ دسترسی به اینترنت (پهن باند) وجود داشته اضافه کرد: یکی از این شکاف‌ها، فاصله‌ی میان ضریب نفوذ اینترنت در مناطق روستایی و شهری است که امروزه با راه اندازی سایت های ارائه دهنده سرویس پهن باند در روستاهای استان،شاهد کاهش سطح اختلاف کیفیت ارتباطی میان شهر و روستا هستیم .

وی ادامه داد: به طور قطع توسعه ارتباطات در روستاها با تولید ناخالص ارتباط مستقیم داشته و یکی از تأثیرات مثبت آن ایجاد اشتغال در روستاهاست که می توان  از این بستر ارتباطی ایجاد شده به جهت اشتغالزایی برای روستاییان استفاده بهینه کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =