۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰

نمایندگان با انتقال پادگان‌ها و اماکن نیروهای مسلح به خارج از شهرها موافقت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه بودجه 90 مصوب کردند: به وزارت دفاع و پشتیبانی اجازه داده می‌شود در صورت موافقت فرماندهی کل قوا و با رعایت قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول از جمله پادگان‌ها پس از واریز به خزانه به تکمیل و تجهیز طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای یا تقویت بنیه دفاعی یا سایر هزینه‌های ضروری و اجتناب‌ناپذیر قانونی در قالب موافقتنامه متبادله اقدام نمایند.

همچنین نمایندگان مصوب کردند: افراد معسر به تشخیص رئیس دادگستری محل از پرداخت هزینه دادرسی معافند. این در حالی است که بابت هر فقره پرونده غیرکیفری مالی در محاکم قضایی مبلغ  چهار هزار تومان علاوه بر هزینه دادرسی باید از افراد گرفته شده وبه حساب درآمد عمومی کشور واریز شود. معادل وجوه واریزی این قانون با رعایت قوانین و مقررات و اعتبارات مصوب در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بابت بدرقه و نقل و انتقال زندانیان و شرکت‌های فرودگاه‌های کشور به نسبت هر یک 50 درصد قرار می‌گیرد.

دانشگاه فنی و حرفه ای قانونی شد

در بند دیگری از لایحه بودجه 90 نمایندگان موافقت کردند که وزارت علوم با استفاده از امکانات موجود، دانشگاهی با نام فنی وحرفه‌ای تشکیل دهد.

بر اساس این بند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است بدون بار مالی جدید، با استفاده از امکانات و نیروی انسانی موجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تشکیل دهد و همه دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور را از آموزش و پرورش به این دانشگاه با شرایط یاد شده منتقل کند.

در بند دیگری هم مصوب شد: به منظور ساماندهی و پرداخت به موقع کمک عائله‌مندی، حق اولاد و عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگان کشوری اجازه داده می‌شود اعتبار مربوط به اقلام مذکور با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از بودجه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی کسر و به اعتبارات هزینه‌ای صندوق مذکور اضافه شود.

47/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =