« اگر علت این باشد که افراد برتر و بهتری پیدا شدند که این سنگر را حفظ کنند چه بهتر، اگر جوانان بتوانند چنین مراسمی را هدایت کنند ما از خدا می‌خواهیم.»

در میان هیاهوهای روزهای سال 89، سعیدحدادیان درمیان گفت‌وگویی سیاسی و مذهبی، کلامی بیان داشت که تعبیرش به سالی دیگر کشیده‌شد. او پای میز مصاحبه روزنامه جوان نشسته‌بود و سعی داشت از مواضع خود در مقابل همفکرانش که بر او انتقاد داشتند، دفاع کند.

روزنامه جوان او را در برابر پرسشی سخت قرار می‌دهد:«اگر یک روز شما را به بیت دعوت نکردند چه؟»

سوال هرچند ساده ولی برای مداح مورد توجه دوستداران اهل بیت دشوار بود.

او باید روایتی از آینده نزدیک بیان می‌داشت. پاسخ هم چنین ارائه شد:«بیت، هیئت ماست. اگر به آن دعوت نشدیم می‌رویم و پای منبر دیگران می‌نشینیم و از مراسم بهره می‌بریم.»

حدادیان خود را از بدنه رزمندگان جنگ تحمیلی می‌داند و منبر را سکوی پرش نمی‌داند:« اگر دعوت نکردند راهمان که می‌دهند برویم و گریه کنیم.»

سعیدحدادیان طی سال‌های گذشته به عنوانی یکی از مداحان شناخته‌شده مجالس مهم کشور شناخته‌شده‌است.

حدادیان که دوستدارانش  حاج سعید می خوانندش روایت دیگری از این ماجرا دارد:« باید دید علت دعوت نکردن چیست؟ اگر علت این باشد که افراد برتر و بهتری پیدا شدند که این سنگر را حفظ کنند چه بهتر، اگر جوانان بتوانند چنین مراسمی را هدایت کنند ما از خدا می‌خواهیم. در دوران جوانی حاج منصور این مسئله را برای‌مان حل کرد که اگر پیر شدید و کنار رفتید تازه ارباب می‌گوید بیایید در آغوش خودم! شاید پیری فرصتی باشد برای‌مان تا سری به خودمان بزنیم. الان که نمی‌رسیم شاید مبانی شهرت کنار برود و این فرصت‌ها پیش بیاید. شاید باورتان نشود بهترین جایی که در دهه محرم رفتم، مجلس یکی از دوستانم بود که دو ساعت بعد از مراسم رسیدم، ‌همه رفته بودند فقط خادمین هیئت بودند که شاید اول شش نفر و بعد 30 نفر شدیم، مراسم کوچکی گرفتیم و یاد بچه‌های جبهه افتادیم،‌ خدا کند اگر روزی دعوت‌مان نکردند به خاطر این نباشد که از صراط مستقیم خارج و دچار لغزش شده باشیم اگر دلیلش پیری و ناتوانی و نابلدی باشد،‌اشکالی ندارد. روی منبر نرویم به منبر و مراسم که می‌توانیم برویم.»

اگر چه این حرفها مربوط به گفت و گوی چند ماه قبل او با روزنامه جوان است اما شرحی است از واکنش او به خبری که این روزها در محافل نقل می شود.

او اکنون به مراسم بیت رهبری دعوت نشده‌است. روایت‌ها در مورد چنین اتفاقی بسیار است. جریان در دولت که حدادیان مخالفت سرسختانه ای با آن دارد در سایت‌های پرشمار خود خبرداده که حدادیان به دستور مشایی و با اعمال نفوذ او «حذف» شده‌است ولی روایت حاج سعید به گونه‌ای دیگر است. یکی از نزدیکان او بیان می‌داشت:«سعید پس از ماجراهای اخیر خود ترجیح اش بیشتر بر این بوددر جلسات حضور نداشته‌باشد تا بهانه سیاسی به دست گروهی ندهد تا منافع خودشان را دنبال کنند. »

حدادیان به دوستانش گفته است که مصلحت دیده است تا مراسم مداحی برای اهل بیت به میدان منازعات سیاسی بدل نشود. هرچند که اکنون موج اخباری تازه در مورد این اتفاق به پا شده‌است ولی او جواب را سال قبل داده‌بود:« بیت هیئت ماست. اگر به آن دعوت نشدیم می‌رویم و پای منبر دیگران می‌نشینیم و از مراسم بهره می‌بریم.»

/27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =