۳ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
ورود هیات واتیکان به نجف اشرف

هیاتی از واتیکان به نمایندگی از سوی پاپ فرانسیس دیروز پنج شنبه 24 بهمن وارد نجف اشرف شد تا مقدمات سفر پاپ به این شهر را مهیا کند.

به گزارش خبرآنلاین، پاپ فرانسیس قرار است در پنجم ماه مارس (جمعه ۱۵ اسفند) در دیداری سه روزه به عراق سفر کند و پس از دیدار با مقامات عراقی با آیت‌الله سیستانی دیدار کند.  دیدار با مسیحیان عراقی و سفر به اربیل و همچنین بازدید از شهر تاریخی «اور» در جدول برنامه‌های پاپ است.

ورود هیات واتیکان به نجف اشرف

هادی انصاری، فعال فرهنگی و خادم اعتاب مقدسه عراق به خبرآنلاین گفت: هیات اعزامی دولت واتیکان به ریاست رئیس اسقف های واتیکان ، میتیا لیسکوفار روز گذشته به زیارت مرقد أمیر المومنین علی ( ع ) مشرف شده است . این زیارت برای نخستین بار از سوی دولت واتیکان به شمار می آید.‌
لیسکو فار رئیس اسقف های واتیکان پس از زیارت حرم امام علی(ع)  و دیدار از رواق های پیرامون و همینطور صحن حضرت زهرا (س) و صحن علوی، از تاریخ و هنرهای معماری زیبای بارگاه علوی آگاهی یافت.
پدر لیسکوفار در این حضور گفته است: این مکان برای بسیاری از مومنین، مقدس بشمار می آید و این فرصت گرانبهایی بود که برای من بوجود آمد. از این رو شایسته است مراتب احترام و تقدیر خود را ابراز داشته و عنوان کنم که این زیارت برای من از جایگاه والایی برخوردار است.  وی افزود:  این مکان مقدس با تاریخ انسانیت پیش از تاریخ ادیان، عجین بوده و این نکته و مطلبی است که در حافظه من از این مکان وجود دارد. اسقف لیسکوفار گفت: برادری و انسانیت، عامل مهمی برای گردهمایی ما در این مکان است .

نماینده پاپ در پایان سخن خود ضمن اظهار خوشوقتی از این زیارت،‌ از استقبال و مهمان نوازی در بارگاه امیر المومنین( ع) سپاسگزاری کرد.

ورود هیات واتیکان به نجف اشرف

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =