جفری: سالها با پیامدهای اقدامات ایران روبرو بودیم/اولویت بایدن سیاست داخلی است

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: فرستاده آمریکا در امور سوریه گفت: سالها با پیامدهای اقدامات ایران در یمن، عراق و سوریه روبرو بودیم. دولت بایدن توجه خود را بر سیاست داخلی تمرکز خواهد کرد و تنها بخشی از نیروهای خود را برای مبارزه با داعش در عراق نگه خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحره، فرستاده آمریکا در امور سوریه تاکید کرد دولت بایدن توجه خود را بر سیاست داخلی تمرکز خواهد کرد و تنها بخشی از نیروهای خود را برای مبارزه با داعش در عراق نگه خواهد داشت.

جیمز جفری گفت: بدون شک اولویت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های داخلی است. تا زمانی که آمریکا در داخل قوی نباشد نمی‌تواند به سیاست خارجی بپردازد. به نظر من شاهد تمرکز بر سیاست خارجی نخواهیم بود.

از نظر ملت آمریکا نیز اولویت اصلی مقابله با شیوع ویروس کرونا و نیز برقراری عدالت، اقتصاد و مبارزه با نژادپرستی است، زیرا قدرت‌های هسته‌ای و سایبری در جهان در حال افزایش است.

ما ۷۵۰ میلیارد دلار صرف امور دفاعی می‌کنیم که مبلغ بسیار زیادی است که ممکن است کاهش پیدا کند. حدود یکصد میلیارد دلار صرف کمک به اردن، افغانستان، اسرائیل، مصر، عراق و همچنین نیروهای ما در سطح جهان می‌شود.

وی ادامه داد: سالها با پیامدهای اقدامات ایران در یمن، عراق و سوریه روبرو بودیم. در نتیجه برنامه گسترده‌ای داریم که تغییر آن دشوار خواهد بود به همین سبب به رویکردهای راهبردی نیاز داریم. درباره عراق هم باید بگویم آمریکا اطمینان ندارد نیروهای امنیتی این کشور به تنهایی و بدون حمایت آمریکا بتوانند داعش را نابود کنند.

من در منطقه بودم، اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل سال ۲۰۱۴ از عراق خارج شدیم و دیدیم داعش فلوجه و سپس موصل و بخش‌های وسیعی از عراق را تحت اشغال خود در آورد. نمی‌خواهیم این اوضاع دوباره تکرار شود.

وی در پاسخ به این سوال که منظور شما احتمال باقی ماندن تعدادی از نیروهای آمریکایی در عراق برای مبارزه با داعش است گفت: بدون شک در عراق و سوریه.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =