سردار سلامی : مطمئن هستیم که تحریم ها برای ما فرصت‌ساز هستند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده کل سپاه گفت: مطمئن هستیم که تحریم ها برای ما فرصت‌ساز هستند و ما را وادار می کنند به حرکت هایی بر مبنای استعدادهای درونی خودمان.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به پیشرفت های بسیج در حوزه علم و فناوری گفت: پیشرفت های بسیج هم موجب استقلال فرهنگی و هم استقلال در صنایع، تاکتیک های دفاعی و هم استقلال در علوم و فناوری و به تعبیری استقلال اقتصادی است.

وی ادامه داد: در برهه فعلی که ما در تحریم های علمی، صنعتی، فناوری ها و اقتصادی هستیم هیچ راهی نداریم جز اینکه در همه این زمینه ها به شکوفایی و خودکفایی برسیم.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: نمایشگاه اخیر جهادگران بسیجی در حوزه علم و فناوری هم نمونه ای از این حرکت بزرگ و فراگیر ملی برای غلبه بر فشارهای تحریمی، علمی، فناوری و اقتصادی است، چون ما هیچ راهی به غیر از قوی شدن نداریم، زیرا می‌خواهیم قدرتمندانه و پیروزمندانه به حرکت خود ادامه دهیم.

وی افزود: امروز قوی شدن در پرتوی علم و فناوری بوده و این اراده در متن مردم ایران جاری شده است. در هر جای ایران که تشریف ببرید مشاهده می کنید که شکوفه های علم و فناوری واقعا معطر هستند و به ثمر رسیده اند.

فرمانده کل سپاه گفت: نمونه های این شکوفایی هم در کار و حرکت دوستان بسیجی ما در عرصه علم و فناوری نمود دارد که همه استعدادهای ملی را به حرکت در می آورد و راهی است که ما دیگر در آن متوقف نمی شویم. مطمئن هستیم که تحریم ها برای ما فرصت‌ساز هستند و ما را وادار می کنند به حرکت هایی بر مبنای استعدادهای درونی خودمان.

وی ادامه داد: دیگر مزیت این کار این است که ما به جای تکیه کردن به بیگانگان و خارجی ها به استعدادها و ظرفیت های درون کشورمان توجه کنیم. البته این راه نتیجه بخش هم بوده و پیشرفت هایی که امروز در جامعه ما دیده می شود همه محصول بریدن نگرش و تکیه گاه های ما از بیرون و تمرکز در درون است.

سرلشکر سلامی در پایان یادآور شد: خودکفایی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، یعنی ملت ایران را متوجه ظرفیت های خود کرده و وابستگی آن ها را به کشورهای بیگانه قطع کرده است. امروز یک نقطه عزیمت بسیار نیرومند برای حرکت ملت ایران به سوی افق های بلند ساخته است؛ در واقع این شروع کار ماست و به فضل خدا در سال های آینده ما حتما با دستاوردها و اهداف بزرگ رو به رو خواهیم شد.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =