۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۰

نمایندگان مجلس با الحاق یک بند به لایحه بودجه 90 به دولت اجازه دادند بخشی از نیروهای مورد نیاز خود را با رعایت قانون برنامه پنجم توسعه از طریق تربیت معلمان و آموزگاران در مراکز تربیت معلم جذب کند.

به گزارش خبرآنلاین، براساس این مصوبه دولت می تواند در جهت احیای تربیت معلم در آموزش و پرورش بخشی از نیروهای مورد نیاز این وزارتخانه را تامین کند.

مشروح این مصوبه از این قرار بود: در جهت احیا تربیت معلم در آموزش و پرورش، دولت می تواند بخشی از نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را با اتکا به قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش به استثناء دانش‌آموزان دانش‌سراهای تربیت معلم و احکام مترتب بر این گونه دانش‌آموزان و دانش‌سراها در سال 1390 بدون هر گونه بار مالی جدید تامین کند.

تعداد مجوزهای استخدامی برای هرسال در سقف اعتبارات مصوب در قانون بودجه به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و معاونت به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد. معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، رئیس شورای مذکور و معاونت به عنوان عضو شوراهای موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شود.

پیش از این، حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش از تاسیس دانشگاه فرهنگیان بجای تربیت معلم خبر داده بود. این تصمیم وزیر، با مخالفت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همراه بود.

47/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    یکی ازاشتباهات حذف مراکزتربیت معلم بودکه معلمین مادرآنجاعلم وعمل راباهم می آموختند اماحالا ممکنه!!!طرف علم داشته باشه ولی معلم نیست.من هم درتربیت معلم درس خوندم هم دانشگاه ولی تربیت معلم انگیزه وآمادگی زیادی درماایجادکرد
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 0
    دیگر ان سبو بشکست و ان پیمانه ریخت .الان مراکز تربیت معلم را نیروهای فسیل اداره و تدریس میکنند .نمونه اش مراکز تربیت معلم اذربایجانشرقی