عصر ایران به نقل ازخبر گزاری فراانسه نوشت :

در این بیانیه که از سوی دفتر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض منتشر شده آمده است که ایران به جز آب های ساحلی اش هیچ حق ویژه دیگری در منطقه خلیج فارس ندارد. وزرای کشور اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در پایان جلسه ای در ابوظبی با صدور بیانیه ای با رد آنچه ادعاهای ایران بر مالکیت بر خلیج فارس خواندند ، در ادعایی بی شرمانه و بدون در نظر گرفتن نام تاریخی و بین المللی این آبراهه بین المللی ، خلیج فارس را متعلق به خودشان دانستند!

وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود مدعی شده اند :‌" این خلیج ع.ر.ب.ی است و همان گونه خواهد ماند".

در این بیانیه با تحریک آمیز خواندن اظهارات اخیر سرلشگر بسیجی حسن فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره خلیج فارس ، آمده است :‌" این اظهارات تحریک آمیز ، غیر مسئولانه و بر خلاف اصول حسن همجواری ‌، احترام متقابل وعدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است ".

 گفتنی  است روز دوشنبه نیز وزاری خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای درباره اظهارات عالی رتبه ترین مقام نظامی ایران ، این اظهارات را تهاجمی خوانده و آن را محکوم کرده بودند.

این در حالی است که روز گذشته کاردار ایران در کویت درباره اظهارات فیروزآبادی توضیحاتی داده بود که گویا وزرای کشورهای عربی جلیج فارس ،درباره آن تجاهل کرده اند!

در این بیانیه که از سوی دفتر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض منتشر شده آمده است که ایران به جز آب های ساحلی اش هیچ حق ویژه دیگری در منطقه خلیج فارس ندارد.

همچنین در نشست روز سه شنبه وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس ، وزرا تاکید کردند که استقرار نیروهای  "سپر جزیره " برای حفظ ثبات و صلح در منطقه بوده و این نیروها بنا به درخواست دولت بحرین در این کشور مستقر شده اند.

گفتنی است یکی از موارد اختلافی بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر اقدام این کشورها در تحریف عامدانه و خصمانه  نام تاریخی و بین المللی " خلیج فارس " و جعل یک نام بی مسما به نام خلیج ع.ر.ب.ی  و یا ادعاهای بی پایه آنها درباره جزایر سه گانه ایرانی ، سرکوب گسترده شیعیان بحرین به دست نیروهای عربستانی و استقرار نیروهای عربستانی در خاک کشور بحرین می باشد.

همچنین در ماه های گذشته روابط ایران با بحرین و کویت بر اساس ادعاهای این دو کشور در زمینه کشف شبکه های جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران در این کشورها رو به تیرگی بیشتری رفته است .

/29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =