استاندار تهران: کرونا در پایتخت روند صعودی گرفت

ایرنا نوشت: استاندار تهران با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه نسبت به ماه گذشته اوج گرفته اظهار داشت: هر گونه عادی و ساده انگاری شرایط را سخت خواهد کرد.

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران  اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده در بهمن ماه شاهد افزایش میزان مبتلایان هستیم.

وی افزود: هم اکنون روزانه ۲۹۰ بیمار در بیمارستان های استان تهران بستری می شوند و میزان مراجعان و تعداد بستری ها روند افزایشی دارد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۲۵ نهاد اعم از سپاه، بسیج، دادستانی و دادگستری، بازرسی کل کشور و دانشگاه های علوم پزشکی در ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران فعالیت دارند گفت: با همه پیچیدگی هایی که این استان دارد با داشتن ۹ میلیون جمعیت ثابت، سه و نیم میلیون جمعیت شناور و همچنین یک و نیم میلیون نفر جمعیت اتباع اقدامات خیلی مناسبی در طرح شهید سلیمانی انجام شد.

وی ادامه داد: با این همه هم افزایی و تلاش موجب شد که با جمعیت ۱۴ میلیون نفری تنها روزانه ۲۵۰ نفر در بیمارستان های استان تهران بستری می شوند.

بندپی با هشدار به شناسایی افراد مبتلایان ویروس کرونای انگلیسی در استان تهران نیز گفت: هفت نفر در این استان به این ویروس جهش یافته و خطرناک مبتلا شده اند به همین منظور باید مراقبت بیشتری در زمینه شناسایی و قرنطینه انجام شود.

به گفته وی، قرنطینه در فرودگاه های شهر تهران در حال انجام است و با تلاش های شبانه روزی تلاش داریم این ویروس جهش یافته در استان تهران وسعت پیدا نکند و همچنین در منطقه آبیک قزوین که در همسایگی استان تهران است این ویروس شیوع یافته است که باید مراقبت کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در جشنواره فیلم فجر فاصله گذاری اجتماعی اصلا رعایت نشد گفت: قبل از شروع این جشنواره تفاهم شده بود که این فیلم ها با ظرفیت ۳۰ درصدی سینماها اکران شود که این میزان رعایت نشد و قرار شد جشنواره موسیقی فجر مجازی برگزار شود.

به گفته وی، در مراسم ۲۲ بهمن ماه رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شکل قابل قبولی رعایت شد.

بندپی با اشاره به اهمیت طرح شهید سلیمانی نیز گفت: این طرح در ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانه شهر تهران و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه در شهرستان های استان تهران انجام شد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =