­دبیر ستاد تنظیم بازار : نمایشگاه بهاره نداریم / موز وارداتی در راه بازار

­دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امسال در هیچ نقطه از کشور نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین، عباس قبادی با بیان این مطلب در گفتگو با برنامه تیتر امشب اظهار کرد: امسال برخلاف سنوات گذشته نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود بجای آن با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی، اصناف فروش فوق العاده و اینترنتی خواهند داشت.

وی افزود: اولویت در حفظ سلامت مردم گذاشته شده است و به هموطنان اطمینان می‌دهیم در تامین کالای شب عید مانع از نوسانات قیمت در بازار شویم.

قبادی از ذخایر 40 هزار تن سیب و پرتقال برای تامین میوه شب عید خبر داد و بیان کرد: تا حدودی تنظیم بازار به اصناف واگذار و درکنار آن ذخایر میوه هم در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به آزاد شدن واردات موز به کشور  عنوان کرد: موز وارداتی در راه است.

در این برنامه رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار نیز از تولید 2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات در استان مازندران و 500 هزار تن در استان فارس خبر داد و اظهار کرد:  تصمیم بر این شد به میزان یک سوم سال گذشته میوه ذخیره شود.

مصطفی دارایی‌نژاد با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال حدود 15 تا 20 هزار در میدان مرکزی به فروش می‌رسد، گفت: در حال حاضر در استان مازندران 700 هزار تن میوه  ذخیره شده است به طوری که فروش این میزان میوه ممکن است تا اردیبهشت سال بعد طول بکشد.

وی گفت: نارنگی فسا و بندری تامین کننده بازار و قیمت آن نسبت به پرتقال بیشتر است.

دارایی نژاد تصریح کرد: اگر باغداران بر سر قولی که به اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار نباشند، میوه را بصورت کشوری قیمت گذاری می کنیم.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =