سید علی موسوی: توجه اندک بودجه به معیشت مردم / انتظار داریم نمایندگان با کلیات اصلاحیه مخالفت کنند

نماینده مردم ملکان در مجلس، با تاکید بر اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محرومیت زدایی، در بودجه نباید فراموش شود، گفت: درآمدهای نفتی در بودجه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده  و این به معنای اتکای بودجه به نفت است.

به گزارش خبرآنلاین، در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال 1400 ، در مخالفت با این لایحه گفت: نباید تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بودجه را فراموش کنیم، زیرا تاکید کردند که بودجه باید از درآمدهای نفتی جدا باشد، به ویژه هزینه های جاری آن، اما متاسفانه درآمدهای نفتی در بودجه 199 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده ، در حالی که بودجه عمرانی 104 هزار میلیارد تومان است و این به معنای عدم توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افزود: در بند (ب) تبصره 5 آمده است که اصل سود و هزینه های مربوط به انتشار اوراق با پیشتیبانی فروش نفت قابل پرداخت است، یعنی سال 1400 زمان وصول اوراق می رسد و باید آن را از درآمدهای نفتی وصول کنیم و این به معنای کسری بودجه و وابستگی بودجه به نفت است.

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه شیب بودجه به سمت محرومیت زدایی نیست، در حالی که مقام معظم رهبری در این مورد تاکید دارند؛ در یکی از بندهای اصلاحیه برخی حقوق ها 14 برابر افزایش یافته و باعث افزایش حقوق های نجومی می شود.

موسوی با انتقاد از اینکه در اصلاحیه بودجه به معیشت مردم کمتر توجه شده است، تصریح کرد: باید در جنگ اقتصادی توجه ویژه ای به معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد داشته باشیم و در واقع انتظار داریم نمایندگان با کلیات اصلاحیه مخالفت کنند.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =