هشدار وزیر دفاع آمریکا درباره تهدیدها علیه ناتو

ایسنا نوشت:وزیر دفاع آمریکا گفت در جریان یکی از نشست‌های ناتو به دوره جدیدی از همکاری اشاره کرده و در عین حال درباره تهدید "رقبای استراتژیک" هشدار داده است.

اولین نشست لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با وزرای دفاع ناتو یک تغییر آشکار از دولت قبلی را نشان میدهد. روابط میان متحدان اروپایی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تیره شد و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ناتو را گرفتار "مرگ مغزی" خواند.

براساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، از این پیام مشخص است که رهبران ناتو باید بیشتر نگران تهدیدی باشند که "نه فقط از جانب چین بلکه از طرف روسیه" که برخورد دوستانه‌تری را در دوره ترامپ شاهد بود، مطرح است.

لوید آستین پیام جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تمایل ایالات متحده برای احیای دوباره روابط با این ائتلاف را تایید کرد. جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: وزیر تاکید کرد که مهمترین وظیفه ناتو حفاظت از جمعیت و اراضی ما از طریق ارائه یک بازدارندگی موثر و یک ارتش قدرتمند است.

به گفته ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در اولین نشست مجازی دو روزه، روسای دفاعی به بررسی پیشنهادهایی از جمله تقویت تعهد ائتلاف به بازدارندگی و دفاع از طریق ارائه مشوق‌ها برای شرکت کردن بیشتر قابلیت‌ها و تضمین تقسیم مسوولیت منصفانه‌تر پرداختند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =