یکی از مشاوران رییس جمهور اظهارنظر احمدی نژاد مبنی بر اینکه رابطه اش با مقام معظم رهبری پدر و فرزندی است را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین علی زارعی نجفدری در جمع مشاورین رییس جمهور که در نخستین جلسه این شورا در سال جدید شرکت کرده بودند، با تشکر از رییس جمهور گفت: از احمدی نژاد تشکر می کنم که با تدابیر خود فتنه را در نطفه خفه کردند و نشان دادند در رکاب ولایت مطلقه امر مشغول خدمتگزاری هستند. بیش از همه باید از محضر مقام معظم رهبری تشکر کنم که جلوی مسیری که می رفت فتنه ای شکل بگیرد را با رهنمودهای خود گرفتند.

وی ادامه داد: ولایت مداری و ولایت پذیری دو دسته است؛ ذاتی و عرضی. ما شیعیان و مسلمانان و دلباختگان مکتب اهل بیت(ع) بر اساس باورهای دینی و اعتقادی مان ولایت پذیری مان ذاتی است. اساسا در جوهر ما بحث ولایت پذیری جا افتاده است. حق قضیه این است که جناب دکتر احمدی نژاد از این نوع ولایت پذیری دارند. بنده شهادت می دهم که من این نوع ولایت پذیری و ولایت مداری را در ایشان دیده ام.

مشاور رییس جمهور خاطر نشان کرد: ولایت پذیری دیگر عرضی است. مثلا می گویم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلی است مبنی بر ولایت فقیه که من آن را قبول دارم. بنابراین بر من عرض شده است.

وی با بیان اینکه «ولایت پذیری جزو هویت شخصیت احمدی نژاد است» گفت: آقای دکتر احمدی نژاد مطلبی فرمودند مبنی بر اینکه رابطه شان با رهبری رابطه فرزند و پدری است. این مطلب در جامعه به گونه ای منعکس شده است که معنای این حرف چیست؟! آنگونه که من از دکتر شناخت دارم نوع رابطه پدر و فرزندی ایشان را مرید و مرادی، امام و مامومی، مقلد و مقلدی می دانم. اگر گفته شد که رابطه رهبری با آقای احمدی نژاد رابطه پدر و فرزندی است یعنی از جنس مرید و مرادی است.

نجفدری خاطرنشان کرد: مطلب دیگر این است که باید احمدی نژاد را با خودش تحلیل کرد. اگر ایشان را با خودش تحلیل کنیم از دل این تحلیل ولایت پذیری ذاتی بیرون می آید و اگر ایشان را با کسان دیگری تحلیل کنیم شاید چیز دیگری در بیاید که امروز دغدغه برخی است.

وی افزود: واقع قضیه این است که فتنه ای داشت شکل می گرفت و با توجه به اخبار چند روز گذشته این فتنه هنوز نخوابیده است. کسانی مترصد هستند که این فتنه را زنده کنند. به خاطر همین امر به نظر من باید در این شورا ابعاد مختلف این فتنه مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد. این فتنه مدیریت شده بود. موجی بود که دیگران ایجاد کردند و ما در آن وارد شدیم و نمی دانستیم که کجا می رویم.

وی با انتقاد از متن انتخاب شده برای دعوت نامه از مشاوران رییس جمهور گفت: در دعوت نامه ای که برای من ارسال شده بود تصریح شده بود اولین جلسه شورای مشاورین که این مسئله ممکن است این گونه منعکس شود که مشاورین رییس جمهور تا کنون جلساتی نداشته اند در حالی که هم موردی و هم جلسات مختلفی تشکیل شده که من در این جلسات حضور داشتم.

نجفدری همچنین از رسانه ای شدن این جلسات انتقاد کرد و گفت: دستورات جلسات شورای مشاورین خیلی لازم نیست که رسانه ای شود. چون ممکن است بر حسب نیاز در دستورات تغییراتی ایجاد شود و اگر این طور شود ممکن است فضایی شکل بگیرد که چه شد دستور جلسه تغییر پیدا کرده است.

 /17211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yavar IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    اینکه از رابطه پدر و فرزندی ، مرید و مرادی مقصود باشد بسیار بعید است زیرا هیچکس برای مثال زدن رابطه مرید و مرادی و یا امام و مامومی، مقلد و مقلدی از رابطه پدر و فرزندی استفاده نمیکند.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    این صغرا و کبرا برای خودتان. اصل عمل است که می بینیم کمی نباید نشان دهد؟ این مشایی کیست که همه می گویند؟
  • کوچک ایرانی US ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    0 0
    با سلام و ارزوی موفقیت : اولا بنظر حقیر دفاع مشاورین آقای احمدی نژاد از ایشان امری فی البداهه وکلا بیمورد میباشد لا اقل اجازه دهید اعمال ایشان را کسانی تابیر و تفسیر نمایند که حکم و حقوق از ایشان نمیگیرند واقعا این دفاعیات اهل ریاست جمهوری و دوروبر رئیس جمهور عزیز خدمات ایشان را یه کل از نظر انداخته و جوری منعکس میشود که خودیهارو دلزده و منزجر کیکنه چه رسد به بیگانه و دشمن . با احترام
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
    0 0
    ما به رییس جمهوری رای دادیم که تبعیت کامل از ولایت مطلقه فقیه داشته باشد و تازمانی از او دفاع می کنیم که عملا تبعیت او را مشاهده نماییم وهر گاه زاویه در مسیر ریاست جمهور دیده شد که متاسفانه چنین است نباید انتظار حمایت مردمی داشته باشد. چرا علی رغم همه هشدارهای علماءحاضر نیست رییس دفتر خود را که منشاء این همه مشکلات است از خود دور نماید و در همه صحنه ها...لجاجت و تاکید بر مقابله با نظر خیر خواهان دشمن بزرگی است و نباید دیگران رامورد تهمت قرار داد.