رییس دانشگاه آزاد، امروز در دو واحد این دانشگاه، پروژه های عمرانی تازه ای افتتاح کرد.

عبدالله جاسبی، در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد، واحد جاسب با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از مقام استاد، یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامی داشت و گفت: تاسیس دانشگاه آزاد در سال 61 همراه با ایثار و فداکاری و کار برای خدا و نیت خالص بود و حضرت امام خمینی(ره) با اهدای یک میلیون تومان برای تاسیس این دانشگاه کمک کردند و هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از تاریخ انقلاب است.

او گفت: دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی پس از مراحل تثبیت، توسعه و کیفیت، دهه رقابت با دانشگاه‌های معتبر دنیا و پژوهش محوری و فتح قله‌های علوم و تکنولوزی جهان است و دانشگاه آزاد اسلامی باید با دانشگاه‌های معتبر جهان رقابت کند.

به گزارش ایسنا، جاسبی ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در نقاط مختلف کشور را نمونه عملی تحقق عدالت تحصیلی دانست و گفت: امروزه باید همه نسل جوان کشور به آموزش عالی دسترسی داشته باشند تا بستر مناسبی برای ارتقای علمی و فرهنگی جامعه فراهم شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد و ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی، آینده دانشگاه آزاد اسلامی را درخشان دانست و گفت: با لطف الهی دانشگاه در مسیر تکامل و پیشرفت قرار دارد.

کمیت، در حد استانداردهای بین المللی

جاسبی همچنین در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد واحد دلیجان، گفت: تأسیس این دانشگاه درست در زمانی بود که به علت انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها رسانه‌های بیگانه سعی داشتند جمهوری اسلامی را ضد دانش و پیشرفت علم معرفی کنند، امروز به برکت جمهوری اسلامی و توسعه واحدهای دانشگاه آزاد در 400 شهر کشور آمار دانشجویان به حد کشورهای پیشرفته و استانداردهای بین المللی رسیده است و دشمنان اسلام امروز شرمنده‌اند.

او همچنین با اشاره به تعداد150 هزار نفری دانشجویان قبل از پیروزی انقلاب گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، تعداد دانشجویان به سه میلیون و 500 هزارنفر افزایش یافته که حدود نیمی از آنان زیر پوشش دانشگاه آزاد اسلامی است و این حاکی از20 برابری شدن جمعیت دانشجویی کشور است. این نهاد عظیم از صفر و تنها با سرمایه یک میلیون تومانی اهدایی حضرت امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرده است، داشتن چهار میلیون فارغ التحصیل، یک میلیون و600هزار دانشجو، 600 مدرسه،50هزار دانش آموز،30هزار عضو هیئت علمی ،35هزار کارمند و بیش از 20میلیون مربع فضای آموزشی و رفاهی را مایه مباهات این نهاد مردمی برشمرد.

او گفت: من این کارها را به حساب خودم نمی دانم و این دانشگاه با توکل به خدا کار خود را آغاز کرد و با عشق و ایمان و ایثار، مدیران در سراسر کشور تلاش کردند و کار به اینجا رسید و از این پس نیز باید در فکر توسعه و پیشرفت و آینده درخشان باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم تمام جو سازی‌هایی که در شروع کار برای راه‌اندازی رشته های پزشکی با آن مواجه بود و کسانی که این دانشگاه را به سخره می گرفتند، امروز توانسته هزاران فارغ التحصیل در این رشته‌ها به جامعه تحویل دهد که با تخصص‌های بالا در بیمارستان‌های داخل و خارج کشور در حال فعالیت‌اند و موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد و درصد قبولی آنان در رشته‌های تخصصی پزشکی بسیار چشمگیر است.

به گفته جاسبی بسیاری از فارغ التحصیلان پزشکی ما متخصصین و صاحب نظران ورزیده‌ای هستند و رییس انجمن ایمپلنت آمریکا، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی است: دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه‌های بالایی از نظر تولید مقالات ISI دست یافته است، به طوریکه اکنون واحد علوم و تحقیقات رتبه چهارم و دانشگاه آزاد رتبه اول را ازنظر تعداد مقالاتISI بدست آورده است.

جاسبی با تاکید بر اینکه موانع ورود به آموزش عالی باید برداشته شود، گفت: در سال گذشته از 870 هزار نفر شرکت کننده کنکور کارشناسی ارشد فقط 15 درصد به دانشگاه‌ها راه پیدا کردند و 85 درصد دیگر در پشت دیوار بلند کنکور کارشناسی ارشد متوقف شدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بازمانده های تحصیلات تکمیلی دانشگاه های ایران به دانشگاه‌های آسیای میانه و کشورهای مالزی، پاکستان و ترکیه و ... اعزام می‌شوند، گفت: سطح آموزش عالی آنها به مراتب خیلی پایین‌تر از کشور ما است و به رغم خروج ارز، هزینه بالاتر، دوری از وطن و ... در برگشت هم مدرک آنها مورد قبول نیست و مجددا باید یکی تا دو سال دوره ببینند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام ما را به جاسبی برسانید و بگویید ....
  • بیست IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    باشه