ایسنا نوشت:

 رییس جامعه جراحان گفت: ارزان‌ترین جراحی‌های دنیا در ایران و با بهترین کیفیت انجام می‌شود.

دکتر ایرج فاضل در مراسم سی و پنجمین کنگره جامعه جراحان که امروز جمعه در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار می‌شود، افزود: با نگاهی به تعرفه‌های پزشکی در می‌یابیم که در پزشکی با مشکلات بسیار متعددی روبرو هستیم و هیچ‌کس به جز جامعه پزشکان نمی‌تواند این مشکلات را حل کند.

 وی افزود: سهم پزشکی از کل بودجه کشور شایسته این بخش نیست و بخش پزشکی در زمینه بودجه همواره با کسری مواجه بوده است.

 فاضل در ادامه اظهار کرد: دولت‌هایی که خود را بسیار مردمی معرفی می‌کنند باید به وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش توجه کافی کنند؛ این در حالی است که این دو وزارتخانه در ایران از جمله فقیرترین وزارتخانه‌ها هستند و از نظر اقتصاد و بودجه کم‌ترین توجه به آنان شده است. به گونه‌ای که هم معلمان و هم پزشکان دچار مشکلات معیشتی هستند.

 وی در ادامه گفت: تعرفه‌های پزشکی در حال حاضر نه منطقی و نه قابل قبول برای جامعه پزشکی است و این تعرفه‌ها را شورای عالی بیمه تعیین می‌کند که همه آنها مصرف‌کنندگان خدمات پزشکی هستند، این در حالی است که نیمی از آنان باید از تولیدکنندگان خدمات پزشکی باشند و ارقامی که شورای عالی بیمه به عنوان تعرفه پزشکی تصویب می‌کند به هیچ عنوان برای جامعه پزشکی قابل قبول نیست.

 فاضل افزود: تعرفه‌های پزشکی در کشورهای فقیر آسیا مانند سوریه، عراق،‌ بنگلادش و پاکستان حداقل 3 تا 8 برابر تعرفه‌ها در ایران است و تعرفه‌های پزشکی نامعقول مهمترین عامل برای رواج پدیده زیر میزی است.

 وی تاکید کرد: اگر تعرفه‌های پزشکی معقول بود پدیده زیرمیزی به وجود نمی‌آمد و همین تعرفه‌های موجود را نیز بیمه‌های ناتوان و بیمار کشور شش ماه تا یک سال بعد به جامعه پزشکی پرداخت می‌کنند.

 رییس جامعه جراحان افزود: مسائل اقتصادی بیماران و پزشکان در جوامع پیشرفته از سوی سازمان‌های بیمه‌گر حل شده است و ما نیز امیدواریم بیمه‌های ما به شرایطی دست یابند که برعکس بیمه‌های فعلی هم بیماران از آنان راضی باشند و هم پزشکان.

 وی با اشاره به اخلاق پزشکی اظهارکرد: برای صحبت در زمینه اخلاق پزشکی باید به وضعیت اخلاق در کل جامعه توجه کنیم و به این نکته عنایت کنیم که آیا اخلاق و موازین اخلاقی در جامعه ما رو به صعود است یا سقوط که برای این کار می‌توانیم تیتر روزنامه‌ها را ارزیابی کنیم.

 وضعیت پزشکی را به جز پزشکان نمی‌توانند سامان دهند

 فاضل در عین حال اظهار کرد: با توجه به آنکه حرفه پزشکی حرفه‌ مقدسی است هر کدام از پزشکان باید از بروز انحراف در این رشته جلوگیری کنند چون همانگونه که الماس را ماده‌ای جز الماس نمی‌تواند تراش دهد وضعیت پزشکی را به جز پزشکان نمی‌توانند سامان دهند.

 وی خاطرنشان کرد: بیشتر پزشکان در حال حاضر در شرایطی دشوار و با تعرفه‌های بسیار ناعادلانه خدمات پزشکی را با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و آنان با امکانات کم و با مسوولیت بی‌نهایت سنگین این کار را انجام می‌دهند.

 رییس جامعه جراحان با اشاره به رهاسازی دو بیمار در خیابان‌های اطراف تهران گفت: این خبر مدتی به عنوان خبر اصلی ایران مطرح بود و مسئولان خوشبختانه برای اجرای عدالت راننده آمبولانس حامل بیماران را دستگیر کردند. این در حالی است که ریشه بروز چنین مشکلی باید بررسی شود و مشکل را حل کنند.

 وی افزود: مسئولان تصمیم گرفتند بیمارستان‌های آموزشی، ‌هزینه‌های خود را خودشان تامین کنند و خودگردان شوند (از بیماران پول دریافت کنند) این در حالی است که فراهم کردن این شرایط موجب شده است که صدها و هزاران بیمار نتوانند به این بیمارستان‌ها مراجعه کنند، چرا که اینگونه بیماران پولی برای پرداخت به بیمارستان ندارند و تحت پوشش بیمه نیستند.

 رییس جامعه جراحان ادامه داد: مشکلاتی مانند انتقال مریضی که توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان را ندارد باید حل شود، بنابراین دستگیری راننده آمبولانس حامل دو بیمار رها شده در بیابان مشکلی را حل نمی‌کند.

  جامعه جراحان برخی از تبلیغات نادرست را جمع‌آوری کرده است

 وی با بیان اینکه تبلیغات در پزشکی ممنوع است، گفت: نباید پزشک برای کسب سود از یک کالا تعریف کند بدون آنکه معایب آن را به مردم بگوید. چرا که کالای پزشکی قابل فروش نیست و تبلیغ آن ضد ارزش است.

 فاضل در ادامه گفت: برخی از دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به موازین تبلیغ کنند؛ اما تبلیغ موضوعاتی مانند عمل بینی با لیزر قابل قبول نیست بنابراین جامعه جراحان برخی از این گونه تبلیغات را جمع‌آوری کرده است و برای سازمان نظام پزشکی ارسال کرده است تا این سازمان طبق قانون با صاحبان این تبلیغات برخورد کنند.

 رییس جامعه جراحان در پایان اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های درمان باید مراقب باشیم داروها و عکس‌های گران‌قیمت را بدون دلیل برای بیماران تجویز نکنیم و بی‌جهت هزینه‌های زیاد را به آنان تحمیل نکنیم.

 4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 1
    آیا میانگین درآ مد جراحان ایران بالاتر از همه دنیا نمیباشد آیا کلیه جراحان زیر میزی دریافت میکنند طوری که این پول زور عرف شده
  • بدون نام FR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    1 0
    خواهشمند است تعرفه های پزشکی وجراحی وخدمات همراه آن از کشورهای اروپایی امریکا وپاکستان ومالزی رابه تفکیک در سایت خود قرار داده بهمراه مستندات این فقط دلیل بر ادعای بالاست