نشان فداکاری به خانواده فرماندهان شهید شاخص ارتش اهدا شد

فارس نوشت: آیین اهدای نشان فداکاری به خانواده هشت فرمانده شهید ارتش با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد آجا برگزار شد.

آیین اهدای نشان فداکاری به خانواده فرماندهان شهید «سرلشکر جواد فکوری»، «حسین شهرام‌فر»، « فرهاد دستنبو»، « غلامرضا چاغروند»، « یعقوب احمدبیگی»، «ایرج رستمی»، «مصطفی پژوهنده» و «شریف اشراف» با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد آجا برگزار شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند و برابر تصویب «شورای عالی نشان ها»، به این شهیدان والامقام تعلق گرفت و توسط امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌ها و یادگاران شهدای معزز اهدا ‌شد.

در ابتدای این آیین در مسجد النبی (ص) ستاد فرماندهی ارتش، امیر سرلشکر موسوی ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا و تبریک ایام ماه مبارک رجب بویژه ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت امام علی علیه السلام گفت: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) بزرگواری فرمودند و اهدای پرچم و نشان فداکاری را که در سطح کشور نمونه است به ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه افسری امام علی علیه السلام تصویب کردند و این بزرگترین افتخار برای ماست که لباس ارتش را پوشیده‌ایم و قدردان این افتخار می‌مانیم.

وی افزود: یکی از دلایل تشکیل این جلسات و حضور در جمع نورانی خانواده شهدا همین است که خاطرمان باشد؛ اگر امروز سرمان را بالا می‌گیریم و با افتخار زندگی می‌کنیم، اگر کشور ما امروز با اقتدار، افتخار و سربلندی حضور دارد و در جهان به عنوان یک کشور مقتدر، آقا، مستقل و سربلند شناخته می‌شود و اگر قدرت‌های به ظاهر بزرگ در مقابل قدرت این ملت و این نظام سر فرود می‍آورند به دلیل فداکاری ایثارگران والامقام از جمله شهیدانی است که امروز همه ما به احترام آنها و به پاس قدردانی از فداکاری آنها و خانواده‌های محترمشان در ستاد ارتش جمع شده‌ایم.

نشان فداکاری به خانواده فرماندهان شهید شاخص ارتش اهدا شد

امیر سرلشکر موسوی تأکید کرد: نسل امروز و فردای ما به شدت نیازمند این یادآوری‌هاست؛ نیازمند است که شهدا و راه آنها را بشناسد، فداکاری‌های آن‌ها را بداند و درک کند که اهتزاز پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر بلندای جهان را مدیون خون شهیدان و صبوری، پشتیبانی و ایستادگی‌های خانواده معظم آنها هستیم.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: شما عزیزان امروز جمع شده اید تا علاوه بر دریافت نشان فداکاریِ اعطایی از سوی فرماندهی معظم کل قوا، به ما یادآوری کنید که وارث زحمات و فداکاری‌های چه کسانی هستیم و این تنفسی که می‌کنیم و این زندگی آبرومندی که داریم مدیون چه بزرگواران و چه خانواده‌هایی است.

پیش از سخنان فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، با تشریح اهمیت بالای نشان و پرچم فداکاری، گزارشی از برخی اقدامات انجام شده در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، خانواده‌های معظم شهدا به بیان خاطراتی از شهدای خود پرداخته و مراتب تقدیر خود را از مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا برای تصویب و اهدای نشان فداکاری ابراز کردند.

در پایان این مراسم، سینه آویز و نشان فداکاری به همسران، یادگاران و خانواده‌های معظم شهیدان «سرلشکر جواد فکوری»، «سرلشکر حسین شهرام‌فر»، «سرلشکر فرهاد دستنبو»، «سرلشکر غلامرضا چاغروند»، «سرلشکر یعقوب احمدبیگی»، «سرلشکر  ایرج رستمی»، «سرلشکر مصطفی پژوهنده» و «سرلشکر شریف اشراف» اهدا شد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489991

برچسب‌ها