۵ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
علی کریمی و فرصتی طلایی که باید قدر آن را بداند

صحبت های علی کریمی در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال قرار نیست در شبکه نمایش خانگی پخش بشود.

علی کریمی،ستاره معترض و عصیانگر دیروز و کاندیدای امروز ریاست فدراسیون فوتبال، به مناظره ضبطی صداوسیما نرفت و حاضر نشد در قاب شبکه 3، در کنار سایر کاندیداها حضور پیدا کند. او چنین برنامه ای را فرمایشی دانست و عملا آن را تحریم کرد و به جای آن، تصمیم گرفت حرف هایش را در قالب برنامه ای در شبکه نمایش خانگی بزند. برنامه ای که قرار بود از طریق پلتفرم "فیلیمو" برای مردم پخش شود و کریمی در آن، به بیان نظرات و برنامه هایش در باب انتخابات فدراسیون فوتبال بپردازد.

با این حال، پس از پخش تیزر این برنامه در فضای مجازی، به ناگاه سخن از توقیف و عدم پخش این برنامه در بستر فیلیمو به میان آمد. سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) که زیرنظر سازمان صداوسیما اداره می شود و صلاحیت صدور مجوز برای تولید محتوای صوتی و تصویری در فضای مجازی را برای خود تعریف کرده است، مجوز پخش این برنامه را درنهایت صادر نکرد تا سخنان علی کریمی از این طریق نتواند به گوش مخاطبان برسد.

به کار ساترا نمی توان چندان خرده گرفت چرا که خط و مشی این سازمان و همچنین سیاست های صداوسیما کاملا مشخص است و این که آن ها اجازه پخش صحبت های کریمی را ندادند، به هیچ عنوان مسئله ای غریب و غیرمنتظره نبود و کسی را غافلگیر نکرد.

حالا اما نوع رفتار علی کریمی در مواجهه با این اتفاق بسیار مهم است. کریمی اگر سخنانی مهم و حیاتی را در آن برنامه به زبان آورده-که قطعا همینطور است- و می خواهد به هر نحوی که شده، پیش از انتخابات روز 10 اسفند آن را به سمع و نظر جامعه فوتبال، اعضای مجمع و مردم ایران برساند، باید از ظرفیتی که در سایر پلتفرم های مجازی وجود دارد، برای مخابره کردن سخنانش نهایت بهره را ببرد. پیج اینستاگرام کریمی بیش از 7 میلیون دنبال کننده دارد و در کنار اینستاگرام، او دارای یک کانال تلگرام است که مطالب منتشر شده در آن، به سرعت سر از خبرگزاری ها و سایر رسانه ها در می آورد. این مطلب به خوبی نشان می دهد که کریمی اگر از همین بستر برای انتشار این برنامه و یا تولید برنامه ای جدید بهره ببرد، به راحتی می تواند سخنانش را به عموم جامعه عرضه کند چرا که دیگر دوره تک‌صدایی و رسانه های یک‌سویه گذشته و هر فردی که در شبکه های اجتماعی حضور دارد، خود به تنهایی یک رسانه قدرتمند برای بیان افکار و نظراتش بدون محدودیت های سلیقه‌ای و سانسورهای آزاردهنده است. مخصوصا اگر آن فرد، علی کریمی باشد.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 1
    دمش گرم
  • رمصانیان IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    این جادوگر راآنقدر بتش نکنید آرای الکترالش حتی دو رقمی هم نشد اگه فوتبال ایران ناپاکه ازدل همین فوتبال ناپاک تیم محبوب کریمی سالی دو جام قهرمانی را کسب می کنه لطفا جانب بیطرفی وعدالت را رعایت کنید