رویداد مجازی دیابت و رمضان توسط شرکت داروسازی سانوفی برگزار شد

با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و اهمیت کنترل قند بیماران دیابتی در طول دوره روزه‌داری، شرکت سانوفی در راستای هدف خود در ارتقای دانش متخصصین حوزه سلامت اقدام به برگزاری رویداد مجازی دیابت و رمضان نمود.

شرکت سانوفی در نهمین کنگره بین المللی دیابت و رمضان که در تاریخ ۲ و ۳ بهمن ماه بصورت مجازی برگزار شده بود، بعنوان اسپانسر پلاتینیوم، حامی حضور بیش از  ۶۰۰ پزشک از سرتاسر جهان بود. در این میان ۶۰ پزشک متخصص از طرف کشور ایران موفق شدند با حمایت شرکت سانوفی در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند. به منظور به اشتراک گذاشتن تازه‌های علمی ارائه شده در این کنگره بین‌المللی با سایر پزشکان متخصص کشورمان، شرکت سانوفی رویداد مجازی دیابت و رمضان را در دو روز متوالی ۳۰ بهمن ماه و ۱ اسفندماه با حضور اساتید برجسته‌ی دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، تهران و اصفهان برگزار کرد.

در روز اول این برنامه سرکار خانم دکتر مظلوم خراسانی ابتدا به راهکارهای کلی در مورد بیماران دیابتی در ماه رمضان اشاره کردند و سپس نکات مهم در مورد آموزش بیماران دیابتی و کادر درمانی در طی ماه رمضان را مطرح نمودند.

تاثیر روزه‌داری بر روی وزن و ایندکس متابولیکی بیماران دیابتی، موضوع دیگری بود که توسط جناب آقای دکتر یعقوبی ارائه گردید و سپس در انتهای روز اول برنامه جناب آقای دکتر محبی نحوه تنظیم داروهای خوراکی در ماه رمضان را مورد بررسی قرار دادند.

روز دوم برنامه با سخنرانی جناب آقای دکتر سیاوش پیرامون نحوه ارزیابی ریسک روزه‌داری برای بیماران دیابتی آغاز شد و سرکار خانم دکتر بنکداران به موضوع انسولین درمانی در ماه مبارک رمضان پرداختند.

در ادامه، جناب آقای دکتر خوش‌نیت نیکو به مقایسه روزه‌داری رمضان و روزه‌داری متناوب اشاره کردند و در انتها جناب آقای دکتر نعمتی سخنرانی خود را پیرامون  تغذیه در ماه مبارک رمضان ارائه نمودند.

در خلال برنامه ویدیو هایی در زمینه کمپین «دیابت – نوع- تو» با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته شد. درکمپین دیابت نوع توکه خالق آن شرکت سانوفی می‌باشد اهمیت شخصی‌سازی در درمان دیابت پررنگ گردیده است. این کمپین تلاش می‌نماید تا با تکیه بر محوریت فرد مبتلا به دیابت در مدیریت قند خون، انگیزه لازم جهت ایجاد تغییر در رفتار و عادات زندگی در افراد دیابتی را بهبود بخشد.

همچنین با توجه به شعار IDF  برای سال جاری که اهمیت تجهیز پرستاران با آموزش صحیح می‌باشد،   در خلال برنامه با پخش ویدیویی، بر روی نقش اموزش پرستاران تاکید گردید چرا که با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به دیابت و اهمیت توانمند سازی این بیماران در خود مراقبتی، آموزش پرستاران به عنوان یکی از مهم ترین اعضای کادر درمانی که با این بیماران در تعامل هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این رویداد بیش از ۴۰۰ نفر از متخصصین در گروه‌های مختلف پزشکی از جمله متخصصین غدد، متخصصین داخلی و دیابتولوژیست‌ها از سراسر ایران به صورت مجازی شرکت نمودند و موفق شدند به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه دیابت و رمضان دست یابند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490649