پرونده کاندیداتوری سیدحسن خمینی، ظریف و محسن هاشمی روی میز اصلاح‌طلبان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از آخرین گزینه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت.

`محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به معرفی نامزدهای متعدد درون جریانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: تا جایی که من اطلاع دارم هیچ یک از احزاب اصلاح طلبی که ذیل جریان اصلاحات مطرح می‌شوند اقدامی جداگانه برای معرفی نامزد حزبی انجام نداده‌اند.

او ادامه داد: اگر هم گفت‌وگوهای متعارف درون حزبی داشته و چهره‌هایی را مطرح کرده‌اند؛ بیش از هر چیز در جهت نوعی آماده سازی ذهنی بوده تا در زمان مقرر حول محور چهره‌های شاخص اصلاح طلبی که با هدف تجمیع نظرات احزاب اصلاح طلب در قالب نهاد اجماع ساز ماموریتی را تعریف کرده‌اند تا در نهایت به یک چهره مشخص و موثر که نماینده همه احزاب باشد رسیده و او را معرفی کنند.

عطریانفر افزود: شیوه مقابله‌ای جریان رقیب یعنی اصولگرایان در گفتن این صحبت‌ها بیش از هر چیز، برای آشفته ساختن فضای ذهنی اصلاح طلبان است و در صدد هستند تا با موج تفرقه‌ای که ایجاد می‌کنند حضور یکپارچه و وحدت طلبانه اصلاح طلبان را دچار آسیب کنند. بنده به عنوان فردی که از فضای فعالیت‌های درونی جریان اصلاح طلب آگاهی دارم نمی‌پذیرم که این نشان دهنده تفرق درون اصلاحات باشد.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت سازندگی بیان کرد: در این انتخابات موقعیت گرایش به وحدت و یکپارچگی مطمئنا بیشتر از انتخابات مجلس خواهد بود؛ چرا که انتخابات ریاست جمهوری بستری از مشارکت دموکراتیک مردمی است که اصلاح طلبان با آمادگی و استعداد بیشتر در آن به توافق خواهند رسید. نقشی هم که نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان بر عهده گرفته و با توجه به حضور چهره‌های موجه و موثر درون آن که تقریبا مورد اعتماد قاطبه جریان اصلاحات قرار دارند نشان می‌دهد که هرچه زودتر به توافق خواهند رسید.

کاندیداتوری  سیدحسن خمینی و محمدجواد ظریف تا محسن هاشمی روی میز اصلاح‌طلبان

رئیس اولین شورای شهر تهران با اشاره به مطرح شدن نام‌هایی نظیر محمد جواد ظریف و سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بیان کرد: الان نباید بر روی مصادیق صحبت کرد، اما به طور طبیعی در روند انتخاب یک چهره شاخص نام‌های متعددی مطرح خواهد شد. این دو عزیزی هم که نامشان مطرح است در میان گزینه‌های مطرح شده اصحاب اصلاح طلب هستند.

او ادامه داد: اگر چه هنوز از جانب خود این افراد هیچ گونه ابراز تمایلی صورت نگرفته است، اما در هر حال در این شرایط تمرکز بر روی چهره‌های خاص منطقی نیست و باید اجازه داد که در ابتدا چهارچوب‌های کلی تعیین شده و سپس به معرفی مصادیق روی بیاوریم.

عطریانفر با اشاره به مطرح شدن نام محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب کارگزاران هم بیان کرد: محسن هاشمی از جمله چهره‌های مقبول حزب کارگزاران است و بخش زیادی از نیروهای اصلاح طلب در سایر احزاب به او تمایل دارند، اما گام نخست از نظر حزب کارگزاران این است که حتما تدابیر و تصمیم ‌ها به صورت جبهه‌ای  و مشترک با سایر احزاب باشد. منطق سیاست ورزی در حزب کارگزاران ما را به این نقطه هدایت می‌کند که اگر جبهه اصلاحات از نامزدی محسن هاشمی حمایت کند می‌تواند یکی از چهره‌های شاخصی باشد که اجماع نخبگانی و رای خوبی را به همراه داشته باشد؛ اما در حال حاضر چنین توافقی در هیچ سطحی از سطوح تصمیم گیران جبهه اصلاح طلبان صورت نگرفته است.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =