۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۱

یک نامزد دریافت جایزه نوبل در وب سایت شخصی خود به کتابی که در سال 2009 نوشته استناد کرده و گفته است اسامه بن لادن در سال 2001 مرده است.

دکتر دیوید ری گریفین می گوید همانگونه که در کتاب "اسامه بن لادن: مرده یا زنده؟" دلایل خود را به صورت مستند ارائه کرده ام بن لادن در دسامبر سال 2001 درست همان زمانی که بی بی سی مستندی را به همین نام منتشر کرد مرد.

گریفین بنیانگذار، پنل حقیقت یاب درباره یازده سپتامبر که قرار است به زودی اعلام موجودیت کند و کسی که نام او در لیست " 50 نفر شخصیت مهم روزگار ما " قرار دارد روز پنجم می در ارتباط با خبر کشته شدن اسامه بن لادن و موضع گیری باراک اوباما در باره او بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرده است:
رئیس جمهور اوباما درباره عملیاتی که در ان اسامه بن لادن کشته شده گفته است : " عدالت انجام شد"

حالا به نظر می رسد که اگر اسامه بن لادن کشته شده باشد، تقریبا مسئول اصلی حملات یازده سپتامبربه سزای عمل خود رسیده است.  اما این درحالی است که ایالات متحده آمریکا هیچ وقت اسنادی ارائه نکرد که ثابت کند این حملات توسط بن لادن و سازمان القاعده انجام شده است.

در سپتامبر 2001 کالین پاول وزیر خارجه آمریکا قول داد که اسنادی را در ارتباط با گناهکار بودن بن لادن ارائه می کند اما خیلی زود گفت عمده این اسناد طبقه بندی شده و محرمانه هستند.

در اکتبر همان سال تونی بلر نخست وزیر انگلیس گفت که اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد بن لادن و القاعده عملیات یازده سپتامبر را ترتیب داده اند اما سپس اضافه کرد: " این اسناد البته به گونه ای نیست که بتوان در دادگاه با آنها اسامه بن لادن را محاکمه و محکوم کرد."

براساس اعلام اف بی آی اسامه بن لادن سرلیست تروریست های تحت تعقیب است اما در پرونده جرایم او هیچ اشاره ای به حملات یازده سپتامبر نشده است. رئیس وقت اف بی آی درباره علت این امر اینگونه توضیح داده است: هیچ شواهدی مبنی بر گناهکار بودن بن لادن و ارتباط او با حوادث یازده سپتامبر در اختیار ما نیست.

در ویدیویی که در دسامبر سال 2001 از اسامه بن لادن منتشر شد او با اب و تاب فراوانی اعتراف می کرد که عملیات یازده سپتامبر را رهبری کرده است اما بلافاصله پس از آن کارشناسان نسبت به درستی و اعتبار آن نوار تشکیک کردند. از جمله پروفسور بروس لورنس استاد دانشگاه دوک رسما این نوار ویدیویی را جعلی خواند.

آیا القاعده می توانسته این حملات را انجام داده باشد؟

واشنگتن پست گزارش داد که برخورد هواپیما با ساختمان پنتاگون یک مانور نظامی کاملا حرفه ای بوده است اما نیویورک تایمز نوشت خلبان احتمالی هواپیمایی که به پنتاگون برخورد کرد هانی هانجور نام داشته و یک کارآموز خلبانی بوده است که به علت بی کفایتی مردود شده بوده است.

گفته شد که برج های دوقلو تنها به خاطر برخورد هواپیماها، نیروی جاذبه زمین و آتش ناشی از سوختن بنزین بوده و هیچ مواد منفجره ای در کار نبوده است.

اما 118 نفر از کارمندان بانک فدرال نیویورک شهادت داده اند که پیش از سقوط ساختمان ها صدای مهیب انفجارهایی را شنیده اند.

پژوهشگران حادثه یازده سپتامبر شاهد ریزش سریع، متقارن و عمودی دو برج بودند که کاملا نشان می دهد ویرانگری ساختمان های تجارت جهانی در منطقه کنترل شده بوده است تا به اطراف خسارت دیگری وارد نکند. ( من همه این ها را در کتاب ریزش اسرار آمیز ساختمان های تجارت جهانی در سال 2009 مورد بحث قرار داده ام)

همچنین 1500 عضو جامعه مهندسان و معماران حقیقت یاب یازده سپتامبر با من موافقند که : حملات یازده سپتامبر کار القاعده نبود.

وب سایت پروفسور گریفین 5 می ترجمه: رضا رضایی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    0 0
    میشه بگین این جمله یعنی چی؟ "گفته شد که برج های دوقلو تنها به خاطر برخورد هواپیماها، نیروی جاذبه زمین و آتش ناشی از سوختن بنزین بوده" سواد هم بد چیزی نیست!
  • بدون نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    0 2
    خداوکیلی خیلی خیلی باید بی مغز بی مخ بی سلول خاکستری ادم باشه که قبول کنه بن لادن این کار و کرده عزیزان یه صهیونیست تو این برج اون روز سر کار نبود یه صهیونیستتتتت
  • حسین IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    0 0
    معلوم نیست شما شریک دزد این یا رفیق قافله وقتی دختر و زنهاش دستگیر و بعضی مردن و اعتراف کردن به حرف یه دیوانه که معلوم نیست تو چه حال و روزیه نمیشه اعتبار داد
  • ********* IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    0 0
    تا كي از يازده سپتامبر صحبت؟ روباه هست كه شكم پاره مي كند به گرگ گير داده ايم يازده سپتامبر هر روزه در حال تكرا در جاي جاي كره خاك است و در مورد برخي از انها حتي اشاره اي نمي شود.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    0 0
    حالاهی بگردیدببینید یه نفربقالی چقالی یابه قول مرحوم گل آقا،نانوایی دریونان درباره مرگ این دیولعین تشکیک کرده باشه وشمابزرگش کنید.اگه بن لادن خوبه ازخدابخواهیدکه بااومحشورشوید.امان ازحسادت که شیطان رانابودکرد