بایدن فردا تصمیمات کلی درباره عربستان را اعلام می‌کند

در پی انتشار گزارش اطلاعاتی سیا درباره دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جریان قتل جمال خاشقجی و درخواست ها برای تحریم و مجازات وی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که دولتش روز دوشنبه اطلاعیه ای درباره عربستان صادر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن در پاسخ به این سوال که آیا دولتش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به خاطر این پرونده مجازات خواهد کرد یا خیر، گفت: ما روز دوشنبه اعلام خواهیم کرد که به طور کلی در مورد عربستان چه خواهیم کرد.

اظهارات بایدن یک روز پس از انتشار گزارش اطلاعاتی ایالات متحده مطرح شد که در آن نتیجه گیری شده ولیعهد سعودی با ربودن و یا کشتن جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد موافقت کرده است.

رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه در مصاحبه ای گفت: "من با پادشاه صحبت کردم نه شاهزاده و صادقانه برای او توضیح دادم که قوانین در حال تغییر هستند و ما امروز و دوشنبه تغییرات مهمی را اعلام خواهیم کرد."

گزارش اطلاعات آمریکا حاکی از آن بود که محمد بن سلمان از سال 2017 "کنترل کامل" بر سرویس های اطلاعاتی و امنیتی عربستان را به دست داشته است و این امر بسیار بعید می باشد که مقامات سعودی بدون چراغ سبز ولیعهد چنین عملیاتی را انجام داده باشند.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز ساعتی پس از انتشار این گزارش "احمد العسیری "، معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان  و اعضای واکنش سریع موسوم به یگان ببر "وحدة النمر" را در لیست تحریم ها قرار داد. همزمان، وزارت خارجه آمریکا با اعمال محدودیت صدور ویزا به ۷۶ تبعه عربستان سعودی، ورود آنان به خاک ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که کشورش، افرادی را که به فعالان، منتقدان و خبرنگاران حمله و یا آنها را تهدید می‌کنند، تحمل نخواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی رشیدی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    سگ زرد( آقای بایدن) برادر شغاله( آقای ترامپ) . گول حرفهای این سالوسان را نمی خوریم، آقای بایدن هم داره به روش خودش گاو سعودی را برای دوشیدن آماده میکنه ! این کلکها دیگه قدیمی شده.