پیامک ۳۰ ساله شد! تاریخچه پیامک در ایران و جهان

در دنیای امروز تلفن همراه نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد. تقریباً همه‌ی ما در طول روز از خدمات پیامک برای پرداخت بانکی، تأیید سفارش اینترنتی، ارتباط برقرار کردن با عزیزانمان و سایر فعالیت‌های روزمره استفاده می‌کنیم.

وقتی به در هم انگیختگی پیامک در زندگی روزمره خود نگاهی بیندازیم، باور پذیری آن سخت است که این سرویس همراه بی‌نظیر، تنها ۳۰ سال پیش متولد شده است. به مناسبت ۳۰ سالگی پیامک قصد داریم نگاهی به تاریخچه پیامک در ایران و جهان داشته باشیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تاریخچه پیامک؛ اولین پیامک جهان چه زمانی ارسال شد؟

۳۰ سال پیش و در سال ۱۹۹۲ اولین پیامک جهان ارسال شد؛ اما کمی طول کشید تا تکنولوژی پیامک کاربردی شود. نوکیا در سال ۱۹۹۳، اولین شرکت سازنده گوشی‌های GSM بود که قادر به ارسال پیامک بودند. در ابتدا این سرویس نتیجه مطلوبی نداشت. در سال ۱۹۹۵ افراد ماهانه به طور متوسط ۰.۴ پیامک ارسال می‌کردند. به طور شگفت انگیزی این رقم ۱۵ سال بعد در سال ۲۰۱۰ به ۶۰۱ ترلیون در سال رسید. در واقع در هر ثانیه ۱۹۳۰۰۰ پیامک در جهان رد و بدل می‌شود. تاریخچه پیامک نشان می‌دهد توانمندی و کیفیت این سرویس باعث شده حتی با وجود هوشمند شدن موبایل‌ها، آمدن سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی همچنان پیامک نقش مهمی در زندگی روزمره ما داشته باشد.

تاریخچه پیامک در ایران، حکومت اس ام اس ها قبل از فضای مجازی

 حدود ۱۰ سال بعد از ارسال اولین پیامک، ایران نیز به جمع کشورهای ارائه دهنده این سرویس ارتباطی بپیوست پیامک در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ مورد استفاده قرار گرفت. دو سال بعد در سال ۱۳۸۵ حدود ۸ میلیارد پیامک در ایران مبادله شد. این رقم در سال ۱۳۸۷ به ۲۰ میلیون پیام کوتاه در روز تبدیل شد. امروزه بسیاری از بانک‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی از پیامک استفاده می‌کنند. با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان پیامک جز پرطرفدارترین سرویس‌های ارتباطی در دنیا است.

چه چیزی باعث شده پیامک در طی ۳۰ سال گذشته جایگاه خود را از دست ندهد؟

کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد پیامک باعث شده تا با گذشت سه دهه از ارسال اولین پیامک، هنوزم هم اس ام اس ها نقش مهمی در زندگی ما داشته باشند. در ادامه مطلب چند مورد از خاصیت‌های تاثیرگذار پیامک را با هم برررسی و تحلیل می‌کنیم:

۱_ انعطاف پذیری ارتباط با استفاده از پیامک

قبل از همه‌گیر شدن این سرویس، برای ارتباط با فرد دیگر افراد مجبور به برقراری تماس وپاسخگویی فرد بودند. در بسیاری از موارد فرد در آن لحظه قادر به پاسخگویی نبود، در نتیجه پیام مورد نظر به فرد نمی‌رسید. پیامک با برداشتن موانع محیطی و زمانی این اجازه را می‌دهد تا بدون الزام یه این که فرد بلافاصله جواب دهد، بتواند به اطلاعات دسترسی داشته و از آن مطلع شود. علاوه بر این، پیامک محبوب درونگرایان برای ارتباط برقرار کردن بوده و ارسال پیام‌های خلاقانه رابهبود بخشیده است.

پنل پیامکی از دیگر فواید مؤثر در اطلاع رسانی اخبار به دیگران است که دیگر نیازی به پاسخ افراد و ارتباط مستقیم با دیگران ندارد و تنها از طریق SMS به عده زیادی اطلاع رسانی می‌کند.

۲_ ابزار مؤثر ارتباطی در کسب وکارهای دیجیتال

درسالهای اخیر و با ورود فناوری به زندگی مردم، نقش پیامک از ابزار ارتباط خصوصی به ابزاری پرکاربرد برای کسب و کارها تغییر وضعیت داده است. امروزه علاوه بر استفاده از سرویس پیامکی برای تبلیغات کاری، بعضی از پیامک‌ها می‌توانند به عنوان نام کاربری برای کاربر استفاده شوند تا اطلاعات مورد نیاز فرد برای ورود به سیستم‌ها را راحت‌تر کند. علاوه بر آن در سالهای اخیر روندی در کسب‌ و کارها طی شده است که رمز عبور یکبار مصرف را به کاربر خود ارسال کرده تا فرد بدون دانستن رمز عبور استاتیک خود نیز بتواند به سیستم وارد شد.

 جدای از این کاربرد بدیهی و همگانی، کسب وکارهای اینترنتی و فروشگاههای انلاین از سرویس پیامک برای اطلاع رسانی در مورد ثبت، تعیین وضعیت و وضعیت ارسال سفارش استفاده می‌کنند. اگر برای تبلیغ، اطلاع رسانی و یا کارهای شخصی پیامک شما برای مخاطب ارسال نمی‌شود، ممکن است توسط گیرنده پیام بلاک شده باشید. برای آنکه متوجه این موضوع شوید پیشنهاد می‌دهیم مقاله از کجا بفهمیم اس ام اس بلاک شده‌ را در این زمینه مطالعه کنید.

پیامک ۳۰ ساله شد! تاریخچه پیامک در ایران و جهان

۳_ بهینه بودن هزینه ارتباط با استفاده از سرویس پیامک

پیامک تنها راه ارتباطی با افراد نیست. برای این منظور به طور مشخص گزینه‌های متعددی مانند تماس تلفنی، ایمیل، پیام رسان‌های اینترنتی و سرویس‌های تماس اینترنتی داریم. اما از نظر هزینه، پیامک بسیار مقرون به صرفه‌تر از گزینه‌های دیگر است. برای برقراری تماس با نرم افزارهای اینترنتی و یا ارسال پیامک با آنها، نیاز به دستگاهی هوشمند وابسته به اینترنت داریم. قیمت بسته‌های اینترنتی و هزینه دستگاههای هوشمند به طور تصاعدی ازفزایش یافته و آنهارا تبدیل به گزینه‌ای گران‌تر مقایسه با سرویس پیامک می‌کند.  پنل پیامکی رایگان یک گزینه بسیار مناسب برای معرفی شرکت و افزایش فروش محصولات شما است.

استفاده از سرویس تماس تلفنی با این که ‌از نظر شرایط و هزینه، نسبتاً برابر با پیامک است اما به دلیل سلام و احوال‌پرسی‌های طولانی و بیان تعارف و سایر گفت و گوها در ابتدای برقراری تماس، زمان‌بر بوده و تبدیل به گزینه‌ای گرانتر نسبت به سرویس پیامک می‌شود.

پیامک ۳۰ ساله شد! تاریخچه پیامک در ایران و جهان

خرید پنل پیامکی فراز اس ام اس، راه حلی آسان و کاربردی برای جذب مشتری

تاریخچه پیامک نشان می‌دهد اس ام اس ها دیگر تکنولوژی نوپا و تازه‌ای نیستند اما هنوز هم گزینه‌ای بسیار جذاب و کاربردی برای کاربران محسوب می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد امروزه پیامک‌ها ایجاد یک پل ارتباطی راحت و کاربردی میان خریداران با سایت و شبکه‌های اجتماعی با استفاده از خرید پنل پیامکی است.

خرید پنل اس ام اس این امکان را به شما می‌دهد تا در مدت زمان کوتاه، تعداد زیادی از افراد را با سایت و برند خود آشنا کنید. شرکت فراز اس ام اس با شناسایی دغدغه‌های مشتریان بهترین پکیج‌های پیامکی را طراحی کرده است. از پنل پیامک انبوه تا امکان خرید خطوط خدماتی در سایت فراز اس ام اس فراهم است. برای ثبت سفارش یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۱۳۳۳۰۳۶ تماس بگیرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490862