ایران پیشنهاد آمریکا و اتحادیه اروپا را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

به گزارش خبرآنلاین، سعید خطیب زاده گفت: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام ننموده است. 

سعید خطیب زاده گفت اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستانها ۵ سال پیش انجام شده است. مسیر پیش رو بسیار روشن است: آمریکا باید به تحریم های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام! 

وی اضافه کرد جمهوری اسلامی ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان گونه که متناسب با رفع تحریم ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت، به اقدامات و رفتارهای خصمانه نیز به همان شکل و صورت پاسخ خواهد داد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به رایزنی های نزدیک خود با کشورهای عضو کنونی برجام و نیز با آقای بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به صورت دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    بابا بیخیال این برجام بشید و از اون دست بکشید . نخواستیم بابا .... کلا برجام رو بیخیال بشید و فقط در چارچوب پروتکل آژانس هسته ایی همانند دیگر کشورهای عضو و طبق مقررات اون اجازه بازدید داده بشه و نه بیشتر و داوطلبانه و ...بهشون بگید تا الان اینجوری ادامه دادیم از این به بعد هم ادامه می دهیم
  • محمدرضا کیانفر NO ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه توئیتید: زمان برای نشست با آمریکا مهیا نیست. آقای خطیب‌زاده، اتلاف هرثانیه زمان به ضررمان می‌باشد بهترین زمان قبل از 3نوامبر بود که متأسفانه از دست دادیم جلو ضرر را هرجا بگیری منفعت است. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    خوش به حال کاسبان تحریم
  • بیرانوند RU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    من یکی از موافقان سرسخت برجام بوده وهستم ولی اینطوری که آمریکا و اروپای لعنتی دارن پیش میرن این یک زور گویی و متعهد نبودن به قطعنامه شورای جنگ (امنیت) است و واقعآ هیچ عقل سلیمی این اقدامات رو نمی پذیرد لعنت بر ظالمان
  • جم IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    مذاکره و گفتگو که اشکالی نداره. اگر ما مسلمان هستیم خدا تو قران در مورد احسن القول با کفار مشرکین خیلی صحبت کرده و سیره رسول خدا هم همیشه بر گفتگو و تبلیغ بوده و همچنین همه ائمه اطهار همینطور بودن. خوبه یه کم مانند اولیای خدا رفتار کنیم.