زالی: نمی‌دانیم کرونای جهش‌یافته در برابر واکسن مقاوم است یا نه

مهر نوشت: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مسئله جدی در شیوع بیماری کرونا را شکل گیری جهش‌های ویروس دانست.

علیرضا زالی، در نشست هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبیین وضعیت شیوع اپیدمی کرونا در تهران، اظهار کرد: اگرچه هنوز خیزش چهارم بیماری در تهران شکل نگرفته ولی در عین حال موج بیماری در حال شعله‌ورتر شدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مسئله جدی در شیوع کرونا شکل گیری جهش‌های ویروس است، افزود: با توجه به مدل سینوسی شیوع کرونا در تهران، پیش بینی می‌شود کلانشهر تهران با فراز و فرودهایی به لحاظ گسترش اپیدمی روبرو باشد.

وی با تاکید بر اینکه گستردگی انتشار و قدرت سرایت پذیری کووید ۱۹ با جهش‌های ایجاد شده بالا رفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه تغییر الگوی سنی ابتلاء در این بیماری که بیشتر بین گروه‌های سنی پنج تا ۲۵ ساله است، نشان از تغییراتی در ساختار این ویروس دارد.

زالی افزود: همچنان پاسخ قطعی به این سوال که آیا جهش‌های جدید به درمان‌های متعارف و واکسیناسیون مقاوم است یا خیر، وجود ندارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: دنیا با ویروسی مهاجم روبرو است که می‌تواند میزان ابتلاء و به دنبال آن مرگ و میرها را به طور چشمگیری افزایش دهد بنابراین اهتمام بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اعمال سیاست‌های لازم با هدف کاهش بار اپیدمی ضرورت دارد.

وی، ترددهای غیرضروری خصوصاً در مناطق متراکم سطح شهر و یا احتمال انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی شهروندان را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی گسترش ویروس کرونا دانست و گفت: قطعاً اتخاذ تدابیری با هدف کاهش ترددها می‌تواند در ریشه کنی کرونا استراتژی موفقی تلقی شود.

زالی اظهار امیدواری کرد که انجام واکسیناسیون به عنوان پنجره طلایی قطع زنجیره کرونا هر چه سریع‌تر در سطح گسترده و برای گروه‌های هدف در کشور اجرا شود.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =