۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
هوای تهران، مشهد و اصفهان ناسالم شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای‌ پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۱۱ اسقند ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است، با این حال بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق طی روز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه امروز (۱۱ اسفند ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است که ناشی از عدم وزش باد مؤثر، انباشت آلاینده‌ها و افزایش تردد خودروها است. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود و تا حدودی شرایط را جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، هرچند احتمال دارد با افزایش ترافیک در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۱۲ اسفند ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها باعث کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد که عمدتا ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد است.به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در بیشتر ساعات بعدازظهر، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۱۲ اسفند ماه) کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۰ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی هوای اصفهان و مشهد نیز در شرایط ناسالم قرار دارد. در مشهد ۶ ایستگاه کنترل کیفیت هوا، هوای آلوده برای تمام گروه های جامعه را ثبت کرده است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =