مجتبی ذوالنوری: آمریکا نمی‌تواند در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت کند

خانه ملت نوشت: رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا نه در برجام و نه در کمیسیون مشترک جایگاهی ندارد، از این رو در نشست کمیسیون مشترک نیز آمریکا نمی‌تواند شرکت کند چراکه یک طرف این نشست ایران است و طرف دیگر اروپایی‌ها قرار دارند.

مجتبی ذوالنوری با اشاره به پیشنهاد اروپا برای برگزاری نشستی غیررسمی بین اعضای برجام و آمریکا، گفت: جلسه‌ای که اروپایی‌ها پیشنهاد کردند و از آمریکا به عنوان مهمان برای حضور در این نشست دعوش شده، کمیسیون مشترک برجام است که جزیی از توافق هسته‌ای به شمار می رود، این در حالی است که آمریکایی‌ها از برجام بیرون رفته اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا نه در برجام و نه در کمیسیون مشترک جایگاهی ندارد، از این رو در نشست کمیسیون مشترک نیز آمریکا نمی تواند شرکت کند چرا که یک طرف این نشست ایران است و طرف دیگر اروپایی‌ها قرار دارند.

مجتبی ذوالنوری: آمریکا نمی‌تواند در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت کند

وی بیان کرد: با این حال اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد طبق قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها و راهبردی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند کاخ سفید اول باید تحریم‌ها را لغو کنند، ما راستی آزمایی کنیم که آیا به وظیفه شان عمل کرده یا نه؟ بعد از راستی آزمایی ایران است که آمریکا می تواند در برجام حضور پیدا کند و در جلسات بنشیند تا زمانی که تحریم‌های ضدایرانی را لغو نکرده نمی تواند در برجام و کمیسیون مشترک حاضر شود.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =