۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
قیمت انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها را می‌توان به عنوان نسل جدید مصالح ساختمانی در نظر گرفت که در این چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و توانستند جای مصالح ساختمانی قدیمی را به طور کامل پر کنند و جایگزین آنها شوند ولی نکته‌ای که بسیاری از افراد زمان خرید ساندویچ پانل به آن توجه میکنند قیمت آنها است.

ساندویچ پانل‌ها در بیشتر مواقع مصالحی نوین که دارای قیمتی کم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل استفاده است معرفی کرده‌اند. ساندویچ پانل‌ها امروزه یکی از مهمترین فاکتورها حساب میشود که برروی صنعت‌های زیادی به ویژه ساختمانی تاثیر بسیاری دارد از این رو بررسی دقیق قیمت آن دارای اهمیت بالایی است.

ساندویچ پانل‌ها همانطور که گفته شد طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و برای پوشش سازه‌هایی مانند: انواع سردخانه، سوله‌های صنعتی، ساختمان‌های پیش ساخته  که تقیربا جز سازهای پرهزینه و زمانبر هستند مشاهده میشوند.

در کار ساختمان باید روند افزایش و کاهش قیمت‌ها همیشه مورد بررسی قرار بگیرد ولی موارد زیادی وجود دارند که بر روی قیمت مصالح ساختمانی تاثیر گذار هستند از این رو پیش بینی و همچنین ثابت بودن این قیمت‌ها کار بسیار دشواری است .

برای این که حدودی از قیمت این مصالح را بتوان پیش‌بینی کرد باید عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آنها را بررسی کرد که از نمونه‌های آنها میتوان به ورق، فوم، هزینه تامین نیروی انسانی برای تولید، قیمت ارز و دلار و ابعاد و ضخامت پانل اشاره کرد.

ورق ساندویچ پانل

برای ساخت ساندویچ پانل‌ها از ورق‌هایی فلزی در لایه بیرونی پانل به عنوان پوشش خارجی آن استفاده می گردد و این را می‌تواند به عنوان اولین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت ساندویچ پانل‌ها در نظر گرفت. ورق فلزی همواره از جمله مواردی بوده است که در مقایسه با سایر محصولات فلزی قیمت بالاتری دارد و در سال جاری نیز با افزایش قیمت نسبی‌ روبرو بوده است و طبق این روند پیش بینی می‌شود؛ امسال نیز افزایش قیمت داشته باشد.

انواع ساندویچ پنل براساس نوع ورق

۱- ساندویچ پانل آلومینیوم

ارزان‌ترین، سبک‌ترین و همچنین ابتدایی ترین ورق فولادی نوع آلومینیومی آن است که دارای مزایای بسیاری است که میتوان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن اشاره کرد که همواره به عنوان اولین گزینه در صنایع مختلف همچون بسته بندی تبدیل شده است.

این ساندویچ پانل با اینکه دارای قیمت بسیاری پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد ولی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

۲-ساندویچ پانل آلوزینک

این ساندویچ‌ پانل به دلیل ورق آلوزینکی که در لایه بیرونی استفاده شده است، اینگونه نامگذاری شده است. ورق آلوزینک در واقع همان ورق آلومینیوم است که برای افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی با فلز روی پوشیده شده است.

این پانل‌ها به دلیل اینکه آلوزینک جز محصولات وارداتی است دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر ساندویچ پانل‌ها دارند و کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

۳- ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل گالوانیزه نیز یکی دیگر از انواع پانل‌هایی است که در ساختمان سازی از آن استفاده شده است که در آن از ورق گالوانیزه استفاده شده است. پانل گالوانیزه نسبت به آلومینیوم و آلوزینک از مقاومت بالایی برخوردار است ولی در عین حال قیمت بالاتری نیز دارد.

فوم ساندویچ پانل

با توجه به افزایش قیمت همه روزه مواد اولیه پتروشیمی، شاهد افزایش قیمت فوم پلی یورتان به عنوان متداول ‌ترین فوم ساندویچ‌پانل باشیم.

قیمت انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان یا پلی یورتان براساس فوم عایق در لایه میانی آن نامگذاری شده است و در گاهی موارد نیز ساندویچ پنل کند سوز معرفی می‌شود. این نمونه از پانل‌ها به دلیل فوم تزریقی که در هسته آن‌ها قرار گرفته است، نسبتا قیمت بالایی دارند.

از این رو پر استفاده‌ترین و کارآمدترین پانل مورد استفاده پانل پلی یورتان است.

ساندویچ پانل پلی استایرن

پنل پلی استایرن و یا یونولیتی از نظر فرایندی که در ساخت فوم آن به کار می‌رود در انواع پانل XPS و EPS تولید می‌شود که این مول از ساندویچ پنل ارزان‌ترین و سبک‌تین مدل ساندویچ پانل موجود می‌باشد. اگرچه این دسته از پانل‌ها مقاومت ساندویچ پانل پلی یورتان و یا پشم سنگ را ندارند اما در پوشش سقف و دیوار ساختمان‌های پیش ساخته بیشترین کاربرد را دارند.

پنل EPS در مقایسه با XPS قیمت مناسب‌تری دارد اگرچه در مورد مقاومت باید ذکر کرد که xps مورد بهتری است.

ساندویچ پانل پشم سنگ

بهترین رویکرد بعد از پانل پلی یورتان متعلق به پانل پشم سنگ است و مسلما قیمت آن از پانل  پلی استایرن بیشتر است. همچنین باید گفت که فوم پشم سنگ همواره به عنوان بهترین نوع عایق استفاده می‌شده و عملکرد مطلوبی داشته است. بدین ترتیب در رابطه با این نوع از پانل‌های ساندویچی می‌توان گفت که یکی از انواع پانل‌ها با قابلیت عایق حرارتی و برودتی منحصر بفرد است.

پانل دیواری و پانل سقفی

ساندویچ پانل ها دارای دو مدل هستند که در صنعت ساخت و ساز و حمل و نقل ، استفاده فراوانی دارند به عنوان مثال ساندویچ پانل دیواری در ساخت انواع کانکس ، سازه های سوله و پیش ساخته کاربرد دارد همچنین از پنل دیواری در ساخت دیوار های کاذب و جدا کننده نیز استفاده می‌شود.

پانل سقفی که یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل محسوب می‌شود در بازار بسیار کاربرد دارد این عایق و مصالح مدرن ساختمانی برای کاهش وزن سازه ، طول عمر و ایزوله و عایق کردن بام و سقف ساختمان ها به کار می‌رود که جایگزین بسیار خوبی در برابر ایزوگام و مصالح عایق ایزوله قدیمی میباشد.

ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها قابل ساخت در ابعاد و زخامت‌های گوناگون هستند از این رو خریداران ساندویچ ‌پنل می‌توانند پانل‌ها را در ابعاد و ضخامت مورد نیاز و متناسب با سازه خود سفارش دهند هرچه ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل‌ها بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد.

قیمت انواع ساندویچ پانل

معرفی کارخانه کبیر پانل

شرکت کبیر پانل یکی از بزرگترین تولید کنندگان ساندویچ پانل در کشور است که به دلیل کیفیت و تکنولوژی ساخت پیشرفته، در مدت زمان کوتاهی توانست به واحد شناخته شده و برتر در بازار این محصول تبدیل شود.

این شرکت اولین دارنده استاندارد ملی در کشور برای پانل های تولیدی خود است .

در اختیار داشتن تجهیزات و بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا دلیل اصلی ارتقا محصولات این واحد تولیدی بوده است.

ضمن آنکه محصولات کبیر پانل بطور مداوم و بر اساس بررسی مشکلات فنی تولیدات سایر واحد ها طراحی مجدد می شوند. این بروزرسانی ها برای حصول بیشترین مقاومت فشاری و خمشی و آب بندی و درزبندی بهتر انجام می شود. برای سفارش محصول و کسب اطلاعات از قیمت ساندویچ پانل می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس دفتر فروش کارخانه:

خط چهار رقمی : ۰۲۱۲۹۳۲

تلفن مستقیم : ۲۲۸۱۵۴۵۴ - ۲۲۸۱۷۲۰۶

 اینستاگرام : @kabirpanel

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491674