آخرین وضعیت خط دوی متروی اصفهان/عذرخواهی شهردار از خانواده شهدا

شهردار اصفهان گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو متروی اصفهان در حال حاضر ۱۲ ایستگاه در حال احداث است که درصد پیشرفت آنها حدود ۹۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با اشاره به حاشیه های اخیر و درج نام اشتباه بر روی پوسترهای مربوط به ساخت یک سرویس بهداشتی در اصفهان اظهار داشت: پس از این اشتباه فاحش که سهوا رخ داده است، دستور پیگیری فوری و برخورد جدی با خاطیان داده شد و در این زمینه به شکل شفاف اطلاع رسانی می کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان شهرداری خود از خانواده شهدا و جانبازان هستند، بیان داشت: اجازه نمی دهم در حوزه مسئولیت من چنین خطاهایی اتفاق بیفتد و از همین تربیون بار دیگر به نمایندگی از شهرداری اصفهان از  خانواده  شهدا و هم کسانی که ذره‌ای به شهیدان علقه دارند، عذرخواهی می کنم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اجازه بهره برداری با مقصدهای خاص سیاسی از این اشتباه را به کسی نخواهیم داد، تاکید کرد: همه افراد باید دقت کنند تا چنین اشتباهاتی تکرار نشود و در  عین حال باید در شرایط حساس داخلی تلاش کنیم تا انسجام و حدت داخلی خود را در راستای منافع کشور حفظ کنیم.

وی درارتباط با اختلاف بر سر نامگذاری خیابانی در اصفهان نیز توضیحاتی ارائه و تصریح کرد: عده ای از اهالی محل درخواستی مطرح کردند مبنی بر اینکه نام این خیابان به نام آیت الله طاهری از فعالان پیشتاز انقلابی و امام جمعه اصفهان باشد، مدتی پس از این درخواست و بعد از تصمیم شورای نامگذاری اصفهان، ارتش نیز تقاضایی برای انتخاب نام شهید آیتی برای این خیابان داشت که به دلیل تاخیر در اعلام امکان پذیر نشد.

نوروزی با اشاره به اینکه پیشنهادی برای انتخاب نام خیابانی در همین محدوده به نام شهید آیتی داده ایم و در این ارتباط پیشنهادی جدید از سوی مردم یا خانواده شهید نیز مورد استقبال ما خواهد بود، گفت: موضوع دیگری که در روزهای اخیر مطرح شده است صحبتهایی در ارتباط با تغییر ورودی گلستان شهدا از محل مزار آیت الله طاهری است.

وی با بیان اینکه قرار است دیوار نزدیک قبر ایشان اصلاح شود، اضافه کرد: بخشی از حصارهای پیرامونی گلستان شهدای اصفهان حذف شده است و با توجه به توسعه صورت گرفته و افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدا ایجاد ورودی های جدید در دستور کار گرفته است؛ بر این مبنا طرح این موضوع تنها با مقاصد سیاسی بوده است.

حقوق شهردار اصفهان چقدر است؟!

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با شفاف سازی حقوق خود تصریح کرد: حقوق دریافتی ماهانه من به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه ۱۳ میلیون تومان است، حقوق شهردار نیز معادل حقوق  معاون وزیر است و حدود ۱۵ میلیون تومان دریافتی دارم و طبیعی است که همه کارمندان حقوق اضافه کاری نیز دریافت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به انجام برخی پروژه های عمرانی در اصفهان در طول سه سال گذشته گفت: یک هزار و ۴۴۰ طرح طی سه سال گذشته در شهرداری اصفهان در دستور کار بوده است و در طول این مدت کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی از ۱۸ پارک، ۲۰ خیابان جدید، ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۱۵ درصد باقیمانده خط یک مترو بهره برداری شد.

نوروزی با بیان اینکه تراکم فروشی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان به ۳۰ درصد رسیده است، گفت: با وجود مخالفت های قبلی با پرژوه تراموای اصفهان، با مطالعات مجدد بار دیگر این پروژه در مسیر اجرا قرار گرفت که در فاز اول خط میدان جمهوری – میدان آزادی و در فاز دوم میدان جمهوری – میدان استقلال را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو در حال حاضر ۱۲ ایستگاه در حال احداث است که درصد پیشرفت آنها حدود ۹۵ درصد است.

وی تاکید کرد: اصفهان شهری گردشگرپذیر است و بر این اساس خدمات ارائه شده در نصف جهان باید در سطح ملی و در خور حال مردم باشد.

شهردار اصفهان بیان داشت: به زودی در منطقه محروم دارک بهره برداری از یک پایانه را در دستور کار داریم تا مسافران شهرستان‌های شمالی استان از این نعمت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ نیرو در شهرداری اصفهان بازنشسته شده است، افزود: این در حالی است که تنها ۲۰۰ فرد جدید به شهرداری اصفهان وارد شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =