ابوترابی‌فرد: میرمحمدی چهار دهه مورد اعتماد رهبری بود

ایسنا نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: میرمحمدی از شخصیت های محدودی بودند که در مسئولیت های خطیر توفیق خدمت و انجام وظیفه داشتند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی در مراسم مجازی گرامی داشت یاد مرحوم سید محمد میرمحمدی در اولین سالگرد رحلت وی اظهار کرد: حادثه رحلت این عزیز بسیار سخت بود. یک اروج و رحلت ناگهانی و جانکاه برای خانواده محترم ایشان و مونوسان با او بود.

وی ادامه داد: ایشان از شخصیت های محدودی بودند که در مسئولیت های خطیر توفیق خدمت و انجام وظیفه داشتند. حدود چهار دهه مورد اعتماد رهبری بودند. آخرین مسئولیتی که از سوی رهبری به ایشان واگذار گردید عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که به عنوان کارشناسی کارآزموده، با تجربه، آشنا با حوزه قانون گذاری و دارای فهم برای حل مشکلات اجرایی در این نهاد فعالیت کنند.

ابوترابی گفت: این برادر عزیز و گرامی در دوران نوجوانی در اواسط دهه چهل با حضور در دبیرستان دین و دانش با حضرت آیت الله شهید گرامی بهشتی، آشنا شدند. اخوان بزرگوار ما هم توفیق آشنایی و انس و الفت بهشتی را آنجا به دست آوردند. این نقطه شروعی با شخصیی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی نقشی بی بدیل ایفا کرد. به قول امام خمینی(ره) او یک شخص و فرد نبود یک امت بود. لذا با شکل گیری تشکیلات حزب جمهوری اسلامی جناب دکتر میرمحمدی توفیق حضور در این نهاد را داشتند و نقطه آغازی بود بر همکاری سیاسی و تشکیلاتی ایشان با دکتر بهشتی و بنیانگذاران این تشکیلات.

وی ادامه داد: بعد از تحولاتی که در این حزب رخ داد و بعد از شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان، رهبری معظم انقلاب از این برادر دعوت کردند به عنوان مسئول دفتر رئیس جمهور ایفای نقش کنند. این مقطع از تاریخ سیاسی و مدیرت کشور بسیار مهم است.

 ابوترابی با شاره به سایر نقش آفرینی‌های میرمحمدی در ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان فردی ارزشمند، موثر، همراه با سلامت و پاکدستی، دارای صراحت کلام، ایستادگی اعتقادی و سیاسی بودند. انسانی آراسته به مدارج بالای ایمان و معرفت و دانش بودند. ایشان از انسان های آراسته به ایمان بود که در این مسیر توفیق سلوک داشت. امیدوارم خداوند متعال او را در جوار رحمت خویش با شهدا محشور دارد .

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =