کارگردانی که پس از ۴۰ سال کار، دستش خالی است!

امیر دژاکام، نویسنده و کارگردان نمایش «ایوب‌خان» می‌گوید پس از ۴۰ سال کار حرفه‌ای، این اثر تازه‌اش را با دست خالی روی صحنه برده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر دژاکام، نویسنده و کارگردان تئاتر، این روزها نمایش «ایوب خان» را با همکاری هنرجویان و دانشجویان خود، در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده است.

او درباره تامین هزینه‌های این اجرا توضیح داد: «شما روند اجراهای نمایش ما را به عنوان اثری «بیرونی»، با دست خالی از پشت کاخ سعدآباد تا کنار دریاچه چیتگر دیدید و هرچند ناخوشایند است کارگردانی که سابقه ۴۰ سال کار حرفه‌ای دارد، اجرای اثر تازه‌اش را با دست خالی آغاز کند اما اشکالی ندارد.»

دژاکام تاکید کرد: «ما هنگام آغاز کار هیچ‌چیز نداشتیم و این هیچ‌چیز در معنای مطلق کلمه، هیچ‌چیز بود. طراح لباس من، کارش را با هزینه شخصی پیش برد و من بعدتر، پولش را به او برگرداندم و این بعدتر که می‌گویم، یک روز و دو روز و یک هفته و دو هفته بعدتر نیست، ۳ ماه بعدتر است! خودم و هرکدام از بچه‌ها، مبالغی را روی هم گذاشتیم، از ۲۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و دو میلیون تومان تا کار پیش برود. ما چرا پذیرفتیم این‌گونه کار کنیم؟ چون فقط کار نمی‌کردیم بلکه در کنار هم زندگی می‌کردیم.» 

متن کامل این گفت‌وگو را در امیر دژاکام: برای یک سریال، به اندازه ۲۰ سال کار در تئاتر، دستمزد گرفتم بخوانید.

نمایش «ایوب خان» این روزها در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است
نمایش «ایوب خان» این روزها در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =