پایان رویداد استارت آپی "شهر هوشمند گردشگری" در یزد/ راهیابی ۱۱ ایده برتر به مرحله نهایی

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: رویداد استارت آپی شهر هوشمند گردشگری با ارائه ۹۶ ایده آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ علیرضا ثواچه اعلام کرد:  این رویداد با هدف حمایت از ایده های استارت آپی حوزه گردشگری و شهرسازی و با مشارکت سازمان های مختلف بخش دولتی و خصوصی فعال در حوزه گردشگری و شهری، برنامه ریزی شده است.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه در مجموع ۹۶ ایده به صورت انفرادی یا تیمی به این رویداد گردشگری ارسال شده است، افزود: در نهایت با بررسی کمیته علمی ۵۳ ایده با توجه به مرتبط بودن با محورهای رویداد به مرحله ارائه استارت آپی راه یافتند. از این تعداد ۲۴ ایده پس از ارائه یک دقیقه ای به صورت آسانسوری به مرحله نهایی راه یافتند
ثواچه اظهار کرد: هدف اصلی این رویداد بزرگ گردشگری، تشویق و ترغیب فرهنگ ایده‌پردازی، خلاقیت و کار گروهی، آموزش و بازآموزی مفاهیم و قواعد کارآفرینی و کسب و کار و زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه اشتغال در زمینه گردشگری و کمک به صاحبان ایده برای پرورش ایده هایشان و تبدیل آن به کسب و کار است. 
وی ادامه داد: مفهوم گردشگری هوشمند زیرمجموعه ای از مفهوم شهر هوشمند بوده و هدف آن ارائه راه حل‌هایی است که به نیازهای مربوط به سفرهای ویژه می‌پردازند، سیستم‌های هوشمند اصلی در حال ظهور هستند که استفاده و به‌کارگیری اطلاعات برای برآورده کردن نیازهای کاربران را میسر می‌سازد و در مدیریت سازمان‌ها و سیستم‌های کلان به کار برده می شود.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: ایده های برگزیده در این استارت آپ مشاوره های لازم را دریافت و در کارگاه های آموزشی مختلف مانند مدل کسب و کار و... شرکت کردند و در نهایت با نظر کمیته علمی و منتورهای رویداد، ۱۱ ایده در روز ۱۰ اسفند (اختتامیه ) با هدف تجاری سازی و حمایت از سوی مدیران و سرمایه گذاران توسط سرگروه ها ارائه شدند. 
در نهایت ایده های «نیمکت هوشمند خورشیدی» با سرگروهی خانم زهرا شفیعی، «شهر فرهنگ» با سرگروهی خانم زینب موسوی، «فست پارک» با سرگروهی منیره سلیمی حائز رتبه های اول تا سوم شدند. همچنین ایده های «های پک» با سرگروهی مریم حجاری و ایده «اینوباس گردشگری» با سرگروهی عباس باروتکوب¬زاده نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =