سرانه فضای سبز رشت از شهرهای کویری کمتر است

وضعیت سرانه فضای سبز شهر رشت و پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر رشت بود.

به گزارش خبرآنلاین از رشت : وضعیت سرانه فضای سبز شهر رشت و استان گیلان و همچنین وضعیت موجود دوربین‌های ثبت تخلف و پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران در این شهر از جمله مباحث مطرح شده در صد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که ظهر امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: افرادی که همواره از نظر شرایط مالی در وضعیت بهتری هستند می‌بایست به افراد نیازمند و کم‌توان جامعه یاری برسانند.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به در پیش بودن هفته درختکاری و سرانه کم فضای سبز در رشت خاطرنشان کرد: استان گیلان و به‌تبع آن شهر رشت از ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی خوبی برخوردار است اما متاسفانه سرانه فضای سبز در این استان و شهر رشت  نسبت به شهرهای کویری کشور کمتر است.

وی به ضرورت بهره‌مندی از ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی استان اشاره و بیان کرد: متاسفانه نتوانسته‌این از ظرفیت‌های آب و هوایی به خوبی بهره گیریم و امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های لازم و موجود بتوانیم از این موهبت الهی و ظرفیت آب و هوایی بیشتر استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وجود ۴۵ دوربین ثبت تخلف در شهر رشت اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک رشت فعالیتش را با هفت دوربین ثبت تخلف آغاز کرد.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه تعدادی از دوربین‌های شهر رشت به ثبت تخلفات رانندگی اختصاص دارد خاطرنشان کرد: تعدادی از دوربین‌های درحال فعالیت نیز نظارتی هستند و از آن‌ها می‌توانیم در زمان وقوع بحران‌ و برای بررسی مشکلات استفاده کنیم.

وی کل مبلغ جرائم ثبت‌شده از تیرماه سال ۹۷ تا بهمن سال ۹۹ را حدود ۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم شهرداری رشت حدود ۱۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان است اما مبلغی که تاکنون براساس ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی به‌حساب شهرداری رشت واریز شده است‌ چیزی حدود ۴۹۱ میلیون تومان است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: بعد از پیگیری‌های انجام شده گفتند که مبلغ ثبت تخلفات به حساب خزانه و پس از آن به وزارت کشور واریز می‌شود وزیر کشور می‌تواند از طریق استانداری آن را توزیع کند لذا از استاندار گیلان انتظار داریم که حق شهرداری را مورد پیگیری قرار دهد چراکه باید ۴۰ درصد مبالغ به حساب شهرداری واریز شود.

حاجی‌پور با بیان اینکه تنها شهری که از نعمت حضور و ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران بهره‌مند نشده شهر رشت است افزود: قرارداد همکاری بین شهرداری رشت و قرارگاه منعقد شده و با وجود اینکه یک سال از زمان انعقاد آن می‌گذرد اما تاکنون اقدامی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: حتی وضعیت یک پروژه‌ که فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در سفر به رشت اعلام کرد که آن را به‌طور رایگان در این شهر اجرا می‌کند تاکنون بدون نتیجه مانده و لازم است که شهردار رشت پیگیری‌های لازم را انجام و با جدیت در این زمینه ورود کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پروژه تأسیس شرکت تعاونی سهام خاص شهرداری رشت نیز به نتیجه‌ای نرسیده است ابراز داشت: یکی دیگر از مواردی که شهردار رشت باید به‌طور جدی پیگیر آن باشد مورد مذکور است.

در جریان این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر رشت موافقت خود را با افزایش حداکثر ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۱۴۰۰ اعلام کردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =