نقش بی بدیل سران عشایر آبادان در کمک به تغییر رفتار مردم در مواجه به کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بر نقش بی بدیل شیوخ، متنفذین و سران عشایر آبادان در کمک به ترویج دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کووید 19 با هدف ایجاد تغییر رفتار در میان مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، شکراله سلمان زاده عصر امروز در نشست ترویجی رعایت دستورالعملهای بهداشتی پیشگیری از کرونا که با حضور جمعی از شیوخ و سران عشایر، سرهنگ عساکره مشاور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان،  علی خدادادی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان، سرگرد هجریان جانشین فرمانده سپاه آبادان، آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده، مسئول بهداری آبادان و برخی از مسئولان  حوزه سلامت در محل سرسرای اجتماعات معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی مردم در خانه هایشان به سر می برند  هیچ تهدیدی از سوی ویروس کرونا متوجه آنان نیست اما در جایی که مردم رجوع می‌کنند و ازدحام و تجمع می‌شود در حقیقت با افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه می شویم.

شکراله سلمان زاده با اشاره به اینکه در دوران سخت ناشی از شیوع و گسترش کرونا در منطقه به سر می بریم، افزود: در شرایط کنونی صحبت از مرگ و یا زندگی مردم است، و چیزی شبیه دوران جنگ یا بدتر از آن، در زمان جنگ دشمن آن سوی مرز بود و ما این سو اما اکنون کروناویروس در خانه های ما نفوذ کرده و کودک، جوان و پیر نمی شناسد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: هر کس که به کرونا ویروس مبتلا شود ولو اینکه به سبب قوی بودن بدنش به طور خفیف به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شود اما باز هم ناقل این ویروس به دیگران است لذا در راه مبارزه با این ویروس منحوس نیاز به کمک و همراهی همگان به ویژه شیوخ و سران عشایر داریم تا بتوانیم به داد مردم برسیم.

سلمان زاده؛ با اشاره به همراهی، پیشتازی و حضور همیشگی شیوخ و سران عشایر و بودنشان در کنار مردم، خطاب به آنان یادآور شد: انتظارمان آنست که این بار نیز به کمک بیاید و در کنار ما در جهت ترویج رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم کمک حال باشید.

وی گفت: دوران کنونی که با آن مواجهیم شاید در یک قرن گذشته بی سابقه باشد، هیچ اپیدمی این همه در میان مردم ترس و وحشت ایجاد نکرده بود، این ویروس با هیچ کس شوخی ندارد و حتی در کشورهای بسیار پیشرفته همچون آمریکا نیز شمار مبتلایان و فوتی ها بیداد می کند، این بیماری یک بیماری پیشرفته است و حتی کشور انگلیس نیز که به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی سرآمد بود در موضوع کرونا با مشکلات عدیده و سختی مواجه شده است.

وی افزود: خوشبختانه ما به خاطر بودن مردم در کنارمان، همراهی و یاری شیوخ و سران عشایر و لطف خداوند هیچگاه به مرحله بسیار سخت ناشی از کرونا نرسیدیم اما نیازمند همراهی و حضور سران عشایر هستیم تا با کمک آنها بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: بزرگان، شیوخ و سران عشایر بایستی در این شرایط سخت به کمک و یاری مردم بشتابند و با تقبل انجام بخشی از امور پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا، کادر درمانی و بهداشتی را در جهت رسیدگی به وضعیت بیماران یاری کنند. کمک کنید تا ما فرصت تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز را داشته باشیم و بتوانیم حضور و فعالیت پزشکان و پرستاران را به نحو مطلوب فراهم کنیم.

سلمان زاده با قدردانی از همراهی و کمک مستمر نیروهای سپاه در مقابله و نبرد با ویروس منحوس کرونا و همکاری هلال احمر در این زمینه، از اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی به عنوان راهکار اصلی مبارزه با کروناویروس یاد کرد و گفت: در این طرح، تمامی موارد اعم از رهگیری، رصدو پیگیری بیماران و حمایت از خانواده ها مبتلایان به کرونا لحاظ شده که به خوبی از سوی نیروهای سپاه با همراهی برخی نهادها ا زجمله هلال احمر در حال اجرا و انجام است.

وی یادآور شد: از شما شیوخ و سران عشایی می خواهیم تا همچون زمان جنگ که همگی در کنار یکدیگر با دشمن مبارزه و آن را به زانو درآوردیم این بار نیز به کمک بیاید تا دست در دست یکدیگر با این ویروس منحوس مبارزه کنیم و از این وضعیت سخت به خوبی عبور کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر رفتار مردم در موضوع کرونا افزود: شما شیوخ و سران عشایر به عنوان بازوان اجرایی ما به کنار مردم بیاید و در جهت ارشاد و راهنمایی مردم و تهیه و تامین ماسک، الکل و توزیع آنها در میان خانواده های کم بضاعت و یا بی بضاعت یاری رسان باشید.

وی تصریح کرد: بکوشیم تا با تاسی از مقام معطم رهبری که فرمودند پشتیبان ستاد کرونا هستند و تصمیمات و دستورالعمل های آنان اجرا می کنم، ما نیز با اجرای مصوبات ستاد کرونا به ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی به بهبود شرایط سخت کنونی کمک کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =