بارش برف در این مناطق کشور/ سامانه بارشی کی خارج می‌شود؟

ایسنا نوشت: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز جمعه (پانزدهم اسفندماه) در اکثر نواحی کشور به جز بخش هایی از جنوب و جنوب شرق، سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت، گفت: از اواخر وقت فردا، شنبه (شانزدهم اسفندماه) سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و طی روز یکشنبه برای اغلب نقاط کشور، جوی پایدار انتظار می رود.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز جمعه (پانزدهم اسفندماه) در اکثر نواحی کشور به جز بخش هایی از جنوب و جنوب شرق، سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت. از بعدازظهر امروز به تدریج از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته شده و گستره فعالیت این سامانه تا بعدازظهر شنبه در نواحی از سواحل شرقی دریای خزر، دامنه های شرقی البرز و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت فردا، شنبه (شانزدهم اسفندماه) سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و طی روز یکشنبه برای اغلب نقاط کشور، جوی پایدار انتظار می رود. بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و بخش هایی از شمال غرب کشور و سه شنبه در نواحی از شمال شرق کشور، افزایش ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. شایان ذکر است در این پنج روز بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در نواحی جنوبی کشور به صورت رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز، جمعه برای بخش هایی از شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز و شنبه در نواحی از شمال شرق و شرق کشور کاهش دمای چهار تا شش درجه پیش بینی می شود گفت: همچنین طی روز شنبه با جنوبی شدن جریانات برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش دمای هشت تا ۱۲ درجه پیش بینی می شود و از یکشنبه تا اواسط هفته دمای هوا برای این مناطق روند کاهشی (شش تا هشت درجه) خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه در نیمه شرقی و نواحی جنوبی کشور و همچنین در استان های مرکزی، البرز، تهران، اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک انتظار می رود.

وی با بیان اینکه روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود  گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم و طوفانی پیش بینی می شود. همچنین دریای خزر جمعه و یکشنبه مواج و متلاطم است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی پایتخت را هم پیش بینی کرد و گفت: همچنین دمای هوای تهران در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۹ تا ۱۴ درجه سانتیگراد، در روز شنبه بین ۷ تا ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه بین ۶ تا ۱۷ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. برای آسمان تهران امروز هوایی ابری در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد شدید و احتمال رعد وبرق، فردا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد و در روز یکشنبه نیز قسمتی ابری تا اواسط روز افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =